
Firma, której zadowolonymi klientami są przychodnie weterynaryjne, po wykonaniu zlecenia nie utrzymywała z nimi dalszych kontaktów. Postanowiliśmy to zmienić i przy okazji pozyskać nowych klientów.
W ramach nowej strony firmowej na WordPress newsletter był prostym rozwiązaniem. Podłączyliśmy do niego przyjazny program do newsletterów. Zorganizowaliśmy z klientem zapraszanie starych klientów i nowych użytkowników ze strony i zaplanowaliśmy regularne tworzenie newslettera.
Teraz wysyłka newsletterów co miesiąc przypomina klientom o Radiovet i ich usługach.
- Radiovet Łukasz Zandberg
- Radiovet to firma zajmująca się legalizacją weterynaryjnych pracowni rentgenowskich. Jej usługi doradztwa i szkoleń skierowane są do tysięcy właścicieli przychodni i lekarzy weterynarii. Wysoki poziom obsługi sprawia, że klienci chętnie polecają firmę.
- Wdrożenie firmowego newslettera B2B
- Opracowanie strategii content marketingu
- Zaplanowanie wartościowych treści dla dotychczasowych i pozyskiwanych klientów z grupy docelowej
- Landing page do zapisów na newsletter w ramach strony firmowej
- Konfiguracja programu do newsletterów
- Mailing do bazy dotychczasowych klientów z zachętą do zapisów na newsletter
- Opracowanie lead magnet (freebee, darmowy PDF) na stronę do pozyskiwania jakościowych zapisów na newsletter
- Wdrożenie procesu regularnego tworzenia i wysyłki newsletterów
- Stała obsługa newsletterów, śledzenie wyników, optymalizacja i testowanie rozwiązań
Spis treści
Tworzenie newslettera dla Radiovet
Radiovet to wyspecjalizowana firma doradcza B2B. Jej klientami są kliniki weterynaryjne, które mają lub planują aparat rentgenowski. Radiovet przede wszystkim pomaga spełnić wszystkie wymagania bezpieczeństwa Państwowej Agencji Atomistyki i uzyskać zezwolenie. Do tego zajmuje się projektowaniem pracowni, szkoleniami, audytami czy wsparciem w razie kontroli.
Radiovet cieszy się bardzo dobrą renomą na rynku i pozyskuje klientów przede wszystkim przez polecenia.
Newsletter a strona internetowa i content marketing
Naszym zadaniem prócz opracowania wiarygodnej, eksperckiej i przyjaznej strony internetowej było stworzenie możliwości regularnego kontaktu z klientami.
W ramach stałych działań marketingowych zaproponowaliśmy comiesięczne artykuły blogowe, grupę na Facebooku oraz newsletter dla firm.
Taki content marketing daje wartościową dla klientów, unikalną i specjalistyczną wiedzę, która pozwala im spać spokojnie. Jednocześnie przypomina o regularnych szkoleniach, wskazuje gdzie szukać pomocy w sytuacjach kryzysowych, inspiruje do rozszerzania działalności o kolejne usługi.
Newsletter - co to?
Zacznijmy od tego, co to jest newsletter.
Newsletter to maile wysyłane automatycznie do większej grupy odbiorców (subskrybentów), którzy zadeklarowali chęć otrzymywania newsletterów (wypełnili formularz, wyrazili zgodę).
Newslettery tworzy się i dostarcza przy pomocy specjalnego programu do newsletterów.
Newsletter dla firm kieruje się do klientów, żeby poinformować ich o nowych produktach czy promocjach.
Jeśli mamy newsletter dla firm B2B, wysyłamy maile do klientów dotychczasowych lub potencjalnych. Kiedy usługa lub produkt ma charakter wysoko profesjonalny i specjalistyczny, prócz informacji sprzedażowych ważnym elementem newslettera dla firm jest edukacja i dzielenie się ekspercką wiedzą.
Więcej o tworzeniu newslettera firmowego B2B przez Moovi TUTAJ >
Jak stworzyć newsletter?
Organizacyjnie wyglądało to tak, że w trakcie prac nad stroną jednym z naszych zadań był newsletter dla firm, czyli:
– przygotowanie modułów i landing page do zapisu na newsletter na stronie
– konfiguracja zewnętrznego programu do newsletterów
– przygotowanie treści do newsletterów – zarówno maila powitalnego oraz kilku kolejnych, treści na stronie linkowanych w tych mailach, jak i treści technicznych do automatyzacji
Czytaj też:
Newsletter wady i zalety, jak zacząć?
Do czego służy newsletter firmowy?
Newsletter firmowy Radiovet miał służyć do stałego i regularnego kontaktu z klientami oraz ich lojalizacji.
Jest to ważne szczególnie w firmach, gdzie proces decyzyjny klientów jest długotrwały, trwa tygodnie, miesiące czy lata.
Także wtedy, kiedy usługa lub produkt są profesjonalne i skomplikowane, przez co wiąże się z nimi potrzeba edukacji i dzielenia się specjalistyczną wiedzą.
Klientów, którzy kupili już wcześniej naszą usługę lub produkt, można przekonać do kolejnych z naszej oferty.
Natomiast tych, którzy dopiero rozważają zakup, można edukować i stopniowo przekonywać do momentu, kiedy dojrzeją do decyzji.
W międzyczasie umacnia się relacja z klientem, któremu przypominamy się co tydzień lub co miesiąc w jego skrzynce. Prezes, właściciel lub inna wybrana z firmy osoba tworzy osobistą wiadomość do subskrybentów. Często wspiera ją jakąś historią z życia wziętą czy anegdotką.
Oczywiście do tego mogą dochodzić elementy sprzedażowe znane też z newsletterów skierowanych do konsumenta indywidualnego B2C, czyli nowości, promocje, czy okienka sprzedażowe.
Przeczytaj też nasz artykuł:
Content marketing – co to jest? Przewodnik dla firm B2B
Przekonaliśmy zespół Radiovet, że warto wejść w marketing newsletterowy, bo był on odpowiedzią na kilka wyzwań i problemów, przed którymi stał Radiovet.
PROBLEM 1
Kilkaset kontaktów biznesowych, do których nie możemy wysyłać treści marketingowych
ROZWIĄZANIE 1
Zapis do newslettera - zaproszenie klientów
Postanowiliśmy spytać klientów, czy chcą od nas otrzymywać treści marketingowe i wdrożyć email marketing. Właściciel wysłał do nich maile z zachętą oraz linkiem do landing page z formularzem. Tutaj klienci mogli oficjalnie podać swój adres email i wyrazić potrzebną zgodę.

PROBLEM 2
Pozyskiwanie nowych klientów poza poleceniami
Do tej pory właściwie wszyscy klienci Radiovet przychodzili z poleceń. Działania marketingowe miały poszerzyć możliwości pozyskiwania klinik planujących RTG. Chcieliśmy dotrzeć też do tych potencjalnych klientów, który po prostu wpisują zapytanie związane z usługami Radiovet w Internecie.
ROZWIĄZANIE 2
Lead magnet, czyli PDF do pobrania na stronie
Zadbaliśmy o to, żeby osoby, które trafiły na stronę firmową Radiovet zapisały się na newsletter. Dzięki temu nie pozostawały anonimowe i Radiovet mógł mieć z nimi później regularny kontakt.
Zoptymalizowaliśmy kampanię Google Ads, zadbaliśmy też o stopniowe budowanie pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania SEO. Dzięki temu trafiają do nas osoby, które wpisały do Google frazy typu pozwolenie PAA czy projekt osłon RTG.
Kiedy już zajrzą na stronę Radiovet, na start zachęcamy ich do pobrania PDF: 20 przykazań właściciela weterynaryjnej pracowni rentgenowskiej.
Dzięki temu także „nowi” podają nam swój adres email ze zgodą na przesyłanie kolejnych newsletterów.
Zapis do newslettera
Trzeba pamiętać o tym, że nawet jeśli mamy czyjś adres email, nie powinniśmy wysyłać do niego newslettera, dopóki nie wyrazi na to zgody.
Jedna kwestia to zapisy prawne, które chronią konsumentów przez niezamówionymi informacjami handlowymi.
Jednak niezależnie od prawa lepiej mieć w swojej bazie newsletterowej subskrybentów, którzy są faktycznie zainteresowani otrzymywaniem treści od naszej firmy.
Wbrew pozorom jeśli zaoferujemy wysyłkę treści naprawdę przydatnych w firmach naszych klientów, wielu z nich z własnej woli wypełni formularz i zapisze się na newsletter.
Zarówno nieznane nam osoby, jak i starych klientów, trzeba najpierw poprosić o wypełnienie formularza zapisu na newsletter.
Taki formularz może się znaleźć:
- na pop-up na stronie firmowej
- w specjalnym module na stronie głównej i podstronach, najlepiej żeby przy okazji oferować klientowi jakiś wartościowy materiał PDF do pobrania
- w stopce strony
- na osobnym landing page, do którego możemy podawać link np. w postach Linkedin, w reklamach czy w mailach biznesowych do klientów
PROBLEM 3
Jak napisać newsletter i zainteresować klientów
Tworzenie newslettera to nie ustawienia w programie do newsletterów, ale cały email marketing. Przy czym szczególnie ważne jest opracowanie takich treści, które faktycznie zainteresują odbiorców. W tym przypadku lekarzy weterynarii i właścicieli klinik, którzy planują lub mają urządzenie RTG.
Kiedy rozmawiamy z właścicielami firm, zwracają uwagę, że sami rzadko czytają newslettery. Wtedy wskazuję na to, że jeśli jakiś temat naprawdę ich nurtuje, a na skrzynkę trafi mail, który już w tytule intryguje tym, co akurat chodzi nam po głowie, to trudno będzie powstrzymać się przed przeczytaniem.
Tylko jak znaleźć właściwe tematy, żeby napisać newsletter? Żeby odbiorcy otwierali maila, czytali, klikali po więcej, a w końcu zagadywali, czy możemy im pomóc? I żeby to było jak najmocniej powiązane z naszym biznesem?
Newsletter przykład
Poniżej znajdziesz case study opisujące newslettery firmowe, które zrobiliśmy w Moovi:
ROZWIĄZANIE 3
Content marketing w newsletterach i na blogu
Przede wszystkim zrobiliśmy sobie z Radiovet listę tematów „z życia”. Takich, które znajdują się na liście najczęściej zadawanych pytań klientów FAQ. Tych, które potrafią spędzać sen z powiek naszych klientów. A jednocześnie są związane z usługami, które świadczy Radiovet.
Kontrole, przypominanie o obowiązkach, zmiany w prawie, decyzje o inwestycjach w kolejny sprzęt RTG – wiedzieliśmy, że to na pewno nurtuje naszych klientów.
Sprawdziliśmy też zagadnienia z działki Radiovet, które są wyszukiwane w Google.
W tej sposób powstała lista tematów na bloga do opracowania w kolejnych miesiącach. Powstały artykuły eksperckie – bardzo merytorycznie, ale też napisane potoczyście, wciągająco. Odkryliśmy przy okazji talent właściciela do dobrego pisania.
A kolejne artykuły na blogu były co cztery tygodnie okazją do wysyłki newslettera prosto od właściciela firmy do klientów lub potencjalnych klientów. Nie częściej, bo praca nad content marketingiem za bardzo angażowałaby zespół Radiovet. Nie rzadziej, żeby nie dać o sobie zapomnieć odbiorcom.
Wysyłka newsletterów - rezultaty
- Kiedy Radiovet zapraszało dotychczasowych klientów do swojego newslettera, mniej więcej co piąty skorzystał z naszego zaproszenia
- Wielu klientom przypomnieliśmy o sobie i już na etapie maili z zaproszeniami w odpowiedzi Radiovet dostał zapytania o kolejne usługi
- W zespole Radiovet udało nam się wdrożyć proces comiesięcznego tworzenia artykułów eksperckich na bloga i wysyłki newsletera z osobistym zawiadomieniem o opracowaniu nowego, przydatnego tematu
- Jednocześnie zadbaliśmy o content marketing i dobrą optymalizację SEO nowych treści. Eksperckimi treściami budujemy wiarygodność Radiovet jako profesjonalnego usługodawcy. Także wobec potencjalnych klientów, którzy zgłaszają się z polecenia, ale przez decyzją chcę jeszcze sprawdzić firmę Radiovet w Internecie
- Newslettery mają wysokie wskaźniki otwieralności (ponad 50%), nieporównywalnie większe niż jakakolwiek reklama czy post w mediach społecznościowych, gdzie klika promil osób, które widzą dany przekaz
-
Długookresowo przypominamy o sobie co jakiś czas, żeby wykorzystać potencjał na kolejne zapytania, kiedy dojrzeje potrzeba i proces decyzyjny
Twoja firma także potrzebuje dobrze zrobionego newslettera? Szerzej zakrojonych działań marketingowych? Chcecie dzięki marketingowi pozyskać klientów?
Napisz maila na adres karina@moovi.pl lub skontaktuj się telefonicznie: +48 722 797 996
Przeprowadzimy Twoją firmę przez tworzenie i wysyłkę newslettera. Powiemy jak zrobić newsletter firmowy i ustawimy program do newsletterów.