
Klient
CTER to butikowa polska firma zajmująca się rekrutacją na stanowiska najwyższego szczebla. Swoje profesjonalne usługi kieruje do działów HR w korporacjach oraz do dużych firm właścicielskich. Firma ma stabilną pozycję na rynku, wieloletnich klientów, ale chce też pozyskiwać pulę zleceń od nowych firm.
Content marketing na stronie
Prospecting w formie cold callingu firma postanowiła zastąpić dobrze zaplanowanym ekosystemem marketingowym. Świadczy od 20 lat usługi doradcze B2B, więc ma na pokładzie konsultantów z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem. Mogliśmy to wykorzystać tworząc wspólnie z zespołem merytoryczne i unikalne treści na bloga.
Wszechstronne wykorzystanie treści
Opracowania poszczególnych tematów tworzymy w taki sposób, żeby pełniły jednocześnie kilka funkcji:
SEO – artykuły przygotowujemy tak, żeby ściągały do nas nowych zainteresowanych tematem i były widoczne wysoko w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś z naszej grupy docelowej wpisze swoje merytoryczne zapytanie
LinkedIn – konsultanci CTER działając w branży HR mają olbrzymie sieci kontaktów. Do tego audytorium regularnie anonsujemy nowe treści merytoryczne na blogu
Newsletter – zapraszamy zainteresowane osoby z HR do subskrypcji naszego codwutygodniowego newslettera „wiedzowego” i też budujemy z nimi profesjonalną relację
Co dodatkowo?
W ramach naszej wspólnej pracy stworzyliśmy centralny artykuł przekrojowy pillar page na temat najważniejszego pola działalności firmy – executive search. To napakowany wiedzą przewodnik, pogłębiany przez linkujące artykuły satelickie. Dzięki temu wyszukiwarka traktuje nas jako jedno z podstawowych źródeł wiedzy na ten temat,
Do części artykułów przygotowaliśmy też uzupełaniające materiały do ściągnięcia jako lead magnet. Użytkownik zyskuje przydatną wiedzę i narzędzia na swoim pulpicie, a my możemy zidentyfikować osoby potencjalnie zainteresowane naszymi usługami.
Proces tworzenia i dystrybucji treści
Dobre planowanie i osoba świetnie koordynująca tworzenie treści po stronie klienta sprawiły, że w kilkuosobowym zespole udaje się realizować regularny content marketing. Dalsze opracowanie „wsadu merytorycznego” od ekspertów z wewnątrz firmy obejmuje redakcję, ale też dobre przygotowanie pod SEO i opracowanie graficzne. Potem kluczowa jest też dystrybucja w pozostałych wymienionych wyżej kanałach.
Na tym przykładzie pokazuję małym firmom, że nie trzeba mieć wielkiego działu marketingu, żeby konsekwentnie tworzyć eksperckie treści.
Rezultat
Wizerunek wiarygodnego eksperta w branży to efekt content marketingu oczywisty, choć trudno mierzalny. Łatwiej policzalne są natomiast: wysokie pozycje w Google czy duża otwieralność newsletterów przez subskrybentów.
Jednocześnie udaje się osiągnąć cel pozyskiwania nowych zleceń dzięki treściom – w naszych narzędziach widzimy, że osoby wysyłające konkretne zapytania ofertowe wcześniej odwiedziły nasze strony z eksperckimi treściami.
- CTER
- Usługi profesjonalne związane z rekrutacją menedżerską
- https://cter.pl/executive-search-baza-wiedzy/
- https://cter.pl/kategoria/executive-search/
- Strategia kontentowa
- Bieżące doradztwo przy wdrożeniu
- Wybór tematów i sposobu ich opracowania
- Harmonogram content marketingu
- Wsparcie wykonawców w redakcji treści, grafikach i wdrożeniu technicznym.
- Połączenie z SEO i email marketingiem,
- Praca na KPI, wnioski i optymalizacja
Lead magnet - przykład:
