CTER. Ekspercki content marketing. Pillar i lead magnet

Karina Molęda content marketing CTER

Klient o współpracy:

Pełen profesjonalizm, nastawienie na zrozumienie potrzeb klienta, elastyczność i super atmosfera wspólpracy. Szczerze polecam!
Piotr Goliński
Managing Partner, CTER

Treści do budowania wizerunku wiarygodnego eksperta w branży i pozyskiwania klientów.

Klient

CTER to butikowa polska firma zajmująca się rekrutacją na stanowiska najwyższego szczebla. Swoje profesjonalne usługi kieruje do działów HR w korporacjach oraz do dużych firm właścicielskich.  Firma ma stabilną pozycję na rynku, wieloletnich klientów, ale chce też pozyskiwać pulę zleceń od nowych firm. 

Content marketing na stronie

Prospecting w formie cold callingu firma postanowiła zastąpić dobrze zaplanowanym ekosystemem marketingowym. Świadczy od 20 lat usługi doradcze B2B, więc ma na pokładzie konsultantów z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem. Mogliśmy to wykorzystać tworząc wspólnie z zespołem merytoryczne i unikalne treści na bloga.

Wszechstronne wykorzystanie treści

Opracowania poszczególnych tematów tworzymy w taki sposób, żeby pełniły jednocześnie kilka funkcji:

SEO – artykuły przygotowujemy tak, żeby ściągały do nas nowych zainteresowanych tematem i były widoczne wysoko w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś z naszej grupy docelowej wpisze swoje merytoryczne zapytanie

LinkedIn – konsultanci CTER działając w branży HR mają olbrzymie sieci kontaktów. Do tego audytorium regularnie anonsujemy nowe treści merytoryczne na blogu

Newsletter – zapraszamy zainteresowane osoby z HR do subskrypcji naszego codwutygodniowego newslettera „wiedzowego” i też budujemy z nimi profesjonalną relację

Co dodatkowo?

W ramach naszej wspólnej pracy stworzyliśmy centralny artykuł przekrojowy pillar page na temat najważniejszego pola działalności firmy – executive search. To napakowany wiedzą przewodnik, pogłębiany przez linkujące artykuły satelickie. Dzięki temu wyszukiwarka traktuje nas jako jedno z podstawowych źródeł wiedzy na ten temat,

Do części artykułów przygotowaliśmy też uzupełaniające materiały do ściągnięcia jako lead magnet. Użytkownik zyskuje przydatną wiedzę i narzędzia na swoim pulpicie, a my możemy zidentyfikować osoby potencjalnie zainteresowane naszymi usługami.

Proces tworzenia i dystrybucji treści

Dobre planowanie i osoba świetnie koordynująca tworzenie treści po stronie klienta sprawiły, że w kilkuosobowym zespole udaje się realizować regularny content marketing. Dalsze opracowanie  „wsadu merytorycznego” od ekspertów z wewnątrz firmy obejmuje redakcję, ale też dobre przygotowanie pod SEO i opracowanie graficzne. Potem kluczowa jest też dystrybucja w pozostałych wymienionych wyżej kanałach.

Na tym przykładzie pokazuję małym firmom, że nie trzeba mieć wielkiego działu marketingu, żeby konsekwentnie tworzyć eksperckie treści. 

Rezultat

Wizerunek wiarygodnego eksperta w branży to efekt content marketingu oczywisty, choć trudno mierzalny. Łatwiej policzalne są natomiast: wysokie pozycje w Google czy duża otwieralność newsletterów przez subskrybentów.

Jednocześnie udaje się osiągnąć cel pozyskiwania nowych zleceń dzięki treściom – w naszych narzędziach widzimy, że osoby wysyłające konkretne zapytania ofertowe wcześniej odwiedziły nasze strony z eksperckimi treściami.

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Content marketing - eksperckie opracowanie jednego z najczęściej zadawanych pytań klientów:

content marketing przykład
Materiały na blogu można wykorzystać w marketingu, ale też jako szersze objaśnienia w ramach materiałów wsparcia sprzedaży - wystarczy klientowi podać link

Lead magnet - przykład:

lead magnet przykład
Materiał do ściągnięcia na maila. Dla klienta przydatna tabelka, dla firmy informacja o zainteresowaniu klienta

Podobne realizacje