Przygotowanie komunikacji newsletterowej do kilkunastotysięcznej bazy klientów od działu handlowego
Klient
Wielton to jeden z największych w Europie i na świecie producentów naczep do TIR-ów. Firma z Wielunia walczy z silnymi konkurentami z Europy Zachodniej i żeby sprzedawać więcej na rynku rodzimym i zagranicznym zdobywa przewagę w kanałach marketingu internetowego.
Marketing automation B2B do własnej bazy klientów
Firma postanowiła lepiej wykorzystać tysiące kontaktów z firmami transportowymi, które nawiązał przez lata prężnie działający dział handlowy.
Żeby umożliwić regularną i długoterminową relację z tak wielką grupą potencjalnych klientów, firma postanowiła skorzystać z możliwości systemu marketing automation. Dział marketingu zaplanował różne scenariusze komunikacji w zależności od potrzeb wykazanych przez odbiorców.
Ogólnym celem było pokazanie tego, co dobrego dzieje się w Wieltonie i co może być cenne dla właścicieli firm transportowych oraz kontakt zainteresowanych klientów z działem handlowym.
Świetnie zrobione treści i informacje o produktach dla zainteresowanych
Działa marketingu już od dłuższego czasu tworzy atrakcyjne treści związane z działką ciężkiego transportu. Współpracuje z różnymi twórcami, żeby pokazać swoją produkcję i produkty w przystępnej i wciągającej formie.
Dzięki temu powstają filmy na temat fabryki w formacie ala Galileo, czy trzymające w napięciu testy naczep robione przez branżowych vlogerów. Prócz tego firma przez lata przygotowywała praktyczne wideo prezentacyjne i instruktażowe o pomysłowych funkcjonalnościach swoich produktów oraz regularnie chwali się swoimi osiągnięciami w swoich mediach społecznościowych i zewnętrznie PR-owo.
Dzięki temu już na starcie jest cała masa materiałów, które można pokazać odbiorcom newslettera i wzbudzić ich autentyczne zainteresowanie.
Jak to zrobiliśmy?
Najpierw działa marketingu przygotował bardzo dokładne scenariusze kolejnych kampanii, ze wskazaniem treści, które mieliśmy przygotować do poszczególnych etapów.
Naszym zadaniem było wzięcie na warsztat wszystkich dostępnych materiałów marketingowych Wielton i ułożenie z nich przystępnych i zachęcających odcinków wiadomości.
Najpierw zaplanowaliśmy szkieletowo najważniejsze elementy. Potem redaktorka znakomicie wywiązała się z zadania, opracowując lekki, ludzki język komunikacji, gdzie nie brakowało żartu i przymrużenia oka. Chcieliśmy być jak najdalej od nudnych biuletynów.
Opracowaliśmy prosty szablon graficzny, gdzie elementy wizualne były dobrze równoważone przez historie pisane.
Ważną kwestią były też przekierowania do wideo, kanałów społecznościowych, treści o Wieltonie dostępnych w Internecie i w końcu do informacji produktowych i landingów kontaktowych.
Rezultat
W ramach trzech przeprowadzonych cyklów kampanii nie tylko wysłaliśmy kilkanaście wciągających i merytorycznych newsetterów.
Zebraliśmy też automatycznie informację zwrotną na temat zainteresowania naszymi treściami, a także konkretnymi produktami, które prezentowaliśmy w bezpośrednich wiadomościach.
Różne grupy zainteresowań pokierowaliśmy różnymi ścieżkami treści.
Ostatecznie jedna najlepszym sprawdzianem naszej skuteczności były konkretne sprzedaże. To narzędzie marketingowe okazało się sprzedażowo znacznie skuteczniejsze niż inne rodzaje działań prowadzonych wcześniej w Internecie.
Klient:
- Wielton
- Producent naczep i przyczep do TIR-ów
Usługi:
- Treści do kampanii newsletterowych marketing automation
- Opracowanie języka tekstów i oprawy graficznej
Szczegóły:
- Konsultacje drzewek marketing automation
- Wybór treści do prezentacji
- Szkielety treściowe mailingów
- Opracowanie redaktorskie treści
- Opracowanie układów graficznych
- Testy
Przekonwertowanie bazy klientów w subskrybentów newslettera:

Newslettery produktowe:
