Kampanie e-mail marketing w ramach marketing automation Wielton

newslettery karina moleda portfolio

Klient o współpracy:

Serdecznie polecam Moovi, ekspercka wiedza, pełen profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Błażej Marcinkowski
Marketing Manager, WIelton

Przygotowanie komunikacji newsletterowej do kilkunastotysięcznej bazy klientów od działu handlowego

Klient

Wielton to jeden z największych w Europie i na świecie producentów naczep do TIR-ów. Firma z Wielunia walczy z silnymi konkurentami z Europy Zachodniej i żeby sprzedawać więcej na rynku rodzimym i zagranicznym zdobywa przewagę w kanałach marketingu internetowego.

Marketing automation B2B do własnej bazy klientów

Firma postanowiła lepiej wykorzystać tysiące kontaktów z firmami transportowymi, które nawiązał przez lata prężnie działający dział handlowy. 

Żeby umożliwić regularną i długoterminową relację z tak wielką grupą potencjalnych klientów, firma postanowiła skorzystać z możliwości systemu marketing automation. Dział marketingu zaplanował różne scenariusze komunikacji w zależności od potrzeb wykazanych przez odbiorców.

Ogólnym celem było pokazanie tego, co dobrego dzieje się w Wieltonie i co może być cenne dla właścicieli firm transportowych oraz kontakt zainteresowanych klientów z działem handlowym.

Świetnie zrobione treści i informacje o produktach dla zainteresowanych

Działa marketingu już od dłuższego czasu tworzy atrakcyjne treści związane z działką ciężkiego transportu. Współpracuje z różnymi twórcami, żeby pokazać swoją produkcję i produkty w przystępnej i wciągającej formie. 

Dzięki temu powstają filmy na temat fabryki w formacie ala Galileo, czy trzymające w napięciu testy naczep robione przez branżowych vlogerów. Prócz tego firma przez lata przygotowywała praktyczne wideo prezentacyjne i instruktażowe o pomysłowych funkcjonalnościach swoich produktów oraz regularnie chwali się swoimi osiągnięciami w swoich mediach społecznościowych i zewnętrznie PR-owo.

Dzięki temu już na starcie jest cała masa materiałów, które można pokazać odbiorcom newslettera i wzbudzić ich autentyczne zainteresowanie.

Jak to zrobiliśmy?

Najpierw działa marketingu przygotował bardzo dokładne scenariusze kolejnych kampanii, ze wskazaniem treści, które mieliśmy przygotować do poszczególnych etapów.

Naszym zadaniem było wzięcie na warsztat wszystkich dostępnych materiałów marketingowych Wielton i ułożenie z nich przystępnych i zachęcających odcinków wiadomości.

Najpierw zaplanowaliśmy szkieletowo najważniejsze elementy. Potem redaktorka znakomicie wywiązała się z zadania, opracowując lekki, ludzki język komunikacji, gdzie nie brakowało żartu i przymrużenia oka. Chcieliśmy być jak najdalej od nudnych biuletynów.

Opracowaliśmy prosty szablon graficzny, gdzie elementy wizualne były dobrze równoważone przez historie pisane.

Ważną kwestią były też przekierowania do wideo,  kanałów społecznościowych, treści o Wieltonie dostępnych w Internecie i w końcu do informacji produktowych i landingów kontaktowych.

Rezultat

W ramach trzech przeprowadzonych cyklów kampanii nie tylko wysłaliśmy kilkanaście wciągających i merytorycznych newsetterów.

Zebraliśmy też automatycznie informację zwrotną na temat zainteresowania naszymi treściami, a także konkretnymi produktami, które prezentowaliśmy w bezpośrednich wiadomościach. 

Różne grupy zainteresowań pokierowaliśmy różnymi ścieżkami treści.

Ostatecznie jedna najlepszym sprawdzianem naszej skuteczności były konkretne sprzedaże.  To narzędzie marketingowe okazało się sprzedażowo znacznie skuteczniejsze niż inne rodzaje działań prowadzonych wcześniej w Internecie. 

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Przekonwertowanie bazy klientów w subskrybentów newslettera:

newsletter wielton email marketing
Prosimy odbiorców, aby aktywnie potwierdzili chęć otrzymywania od nas newsletterów. Mówimy, o czym będziemy pisać i na zachętę dajemy kilka atrakcyjnych materiałów wideo.

Newslettery produktowe:

W ramach marketing automation prowadzimy odbiorcę krok po kroku przez "drzewko" różnych treści, w tym przydatnie podanych treści produktowych

CTER. Ekspercki content marketing. Pillar i lead magnet

Karina Molęda content marketing CTER

Klient o współpracy:

Pełen profesjonalizm, nastawienie na zrozumienie potrzeb klienta, elastyczność i super atmosfera wspólpracy. Szczerze polecam!
Piotr Goliński
Managing Partner, CTER

Treści do budowania wizerunku wiarygodnego eksperta w branży i pozyskiwania klientów.

Klient

CTER to butikowa polska firma zajmująca się rekrutacją na stanowiska najwyższego szczebla. Swoje profesjonalne usługi kieruje do działów HR w korporacjach oraz do dużych firm właścicielskich.  Firma ma stabilną pozycję na rynku, wieloletnich klientów, ale chce też pozyskiwać pulę zleceń od nowych firm. 

Content marketing na stronie

Prospecting w formie cold callingu firma postanowiła zastąpić dobrze zaplanowanym ekosystemem marketingowym. Świadczy od 20 lat usługi doradcze B2B, więc ma na pokładzie konsultantów z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem. Mogliśmy to wykorzystać tworząc wspólnie z zespołem merytoryczne i unikalne treści na bloga.

Wszechstronne wykorzystanie treści

Opracowania poszczególnych tematów tworzymy w taki sposób, żeby pełniły jednocześnie kilka funkcji:

SEO – artykuły przygotowujemy tak, żeby ściągały do nas nowych zainteresowanych tematem i były widoczne wysoko w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś z naszej grupy docelowej wpisze swoje merytoryczne zapytanie

LinkedIn – konsultanci CTER działając w branży HR mają olbrzymie sieci kontaktów. Do tego audytorium regularnie anonsujemy nowe treści merytoryczne na blogu

Newsletter – zapraszamy zainteresowane osoby z HR do subskrypcji naszego codwutygodniowego newslettera „wiedzowego” i też budujemy z nimi profesjonalną relację

Co dodatkowo?

W ramach naszej wspólnej pracy stworzyliśmy centralny artykuł przekrojowy pillar page na temat najważniejszego pola działalności firmy – executive search. To napakowany wiedzą przewodnik, pogłębiany przez linkujące artykuły satelickie. Dzięki temu wyszukiwarka traktuje nas jako jedno z podstawowych źródeł wiedzy na ten temat,

Do części artykułów przygotowaliśmy też uzupełaniające materiały do ściągnięcia jako lead magnet. Użytkownik zyskuje przydatną wiedzę i narzędzia na swoim pulpicie, a my możemy zidentyfikować osoby potencjalnie zainteresowane naszymi usługami.

Proces tworzenia i dystrybucji treści

Dobre planowanie i osoba świetnie koordynująca tworzenie treści po stronie klienta sprawiły, że w kilkuosobowym zespole udaje się realizować regularny content marketing. Dalsze opracowanie  „wsadu merytorycznego” od ekspertów z wewnątrz firmy obejmuje redakcję, ale też dobre przygotowanie pod SEO i opracowanie graficzne. Potem kluczowa jest też dystrybucja w pozostałych wymienionych wyżej kanałach.

Na tym przykładzie pokazuję małym firmom, że nie trzeba mieć wielkiego działu marketingu, żeby konsekwentnie tworzyć eksperckie treści. 

Rezultat

Wizerunek wiarygodnego eksperta w branży to efekt content marketingu oczywisty, choć trudno mierzalny. Łatwiej policzalne są natomiast: wysokie pozycje w Google czy duża otwieralność newsletterów przez subskrybentów.

Jednocześnie udaje się osiągnąć cel pozyskiwania nowych zleceń dzięki treściom – w naszych narzędziach widzimy, że osoby wysyłające konkretne zapytania ofertowe wcześniej odwiedziły nasze strony z eksperckimi treściami.

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Content marketing - eksperckie opracowanie jednego z najczęściej zadawanych pytań klientów:

content marketing przykład
Materiały na blogu można wykorzystać w marketingu, ale też jako szersze objaśnienia w ramach materiałów wsparcia sprzedaży - wystarczy klientowi podać link

Lead magnet - przykład:

lead magnet przykład
Materiał do ściągnięcia na maila. Dla klienta przydatna tabelka, dla firmy informacja o zainteresowaniu klienta

Strona internetowa dla firmy. Oferta, realizacje i blog

strony internetowe dla firm moovi strona portfolio

Content marketing i system newsletterowy Mailchimp

Strona ma za zadanie zaprezentować usługi marketingu internetowego. 

Pokazuje zrealizowane projekty.

W ramach content marketingu prezentuje merytoryczne artykuły pogłębiające wiedzę na temat usług i docelowo przyciągające ruch z wyszukiwań organicznych w Google.

Klient:

Usługi:

Szczegóły: