Radiovet. Zaczęło się od strony, a robimy cały marketing

moovi realizacje strona Radiovet

Zapytanie dotyczyło strony firmowej z dobrze opracowaną zawartością.

Tymczasem zrobiliśmy też całą strategię i realizujemy plan marketingowy do pozyskiwania i lojalizacji klientów.

Klient

Radiovet od lat działa w obszarze specjalistycznych usług i doradztwa.. 

Jego klientami są gabinety weterynaryjne. Zajmuje się przede wszystkim legalizacją pracowni rentgenowskich w Państwowej Agencji Atomistyki.

Do tego oferuje usługi dodatkowe – projektowanie bezpiecznych i zgodnych z wymogami pracowni, obowiązkowe szkolenia, audyty, wsparcie przy kontrolach czy certyfikaty.

Zadanie

Klient przyszedł do nas, żeby zrobić nową stronę firmową. Nie chodziło mu jednak o wykonanie serwisu według jego wytycznych. Kluczowe było opracowanie, co ma się tam znaleźć.

Już w pierwszych rozmowach briefujących ustaliliśmy, że długookresowym celem biznesowym klienta jest zwiększenie skali działania, pozyskanie nowych klientów, a przede wszystkim klienci powracający po nowe usługi.

Wspólnie doszliśmy do wniosku, że zarówno stworzenie dopasowanej i skutecznej strony, jak i marketingowe pozyskiwanie klientów, wymaga cofnięcia się o dwa kroki i dobrego zaplanowania strategicznego.

Problemy i rozwiązania

Z pierwszych rozmów wynikło nam, że usługi Radiovet cieszą się bardzo dobrą opinią w porównaniu do konkurencji i właściciele klinik weterynaryjnych polecają je sobie wzajemnie.

Od początku funkcjonowania Radiovet wiedzieliśmy, że mamy dobry produkt oraz że krążą o nas dobre opinie. Klienci od dnia rozpoczęcia współpracy do dnia zakończenia realizacji w rozmowach nie kryli zadowolenia oraz chęci polecania naszych usług kolegom i koleżankom „po fachu”.

Wiedzieliśmy, że na zamkniętych grupach weterynaryjnych nasza marka ma wysoką notę oraz że skuteczny marketing szeptany daje nam przewagę konkurencyjną.
Łukasz Zandberg
Właściciel Radiovet

 

To był dobry punkt wyjścia do robienia skutecznego marketingu. Jednak sam marketing był dopiero w powijakach.

PROBLEM #1 Brak uporządkowanej wiedzy o wyróżnikach i klientach
Właściciel Radiovet do tej pory skupiał się na tym, żeby jak najlepiej wykonywać swoje usługi. Klientów pozyskiwał z poleceń. To wystarczało przy działalności na stosunkowo niewielką skalę. 
 
Żeby zwiększyć skalę, potrzebował wypromować swoją dobrą robotę we właściwej grupie potencjalnych klientów, którzy ewidentnie potrzebują teraz lub niedługo jego usług.
 
Nie miał jednak zasobów, żeby to robić „ręcznie”, na przykład wykonując telefony („cold call”). Najlepszym sposobem była „zmultiplikowana” komunikacja marketingowa.
 
Czynne przejęcie inicjatywy w pozyskiwaniu klienta wymagało stworzenia nie tylko dobrej strony firmowej, ale też spójnej i kompletnej strategii marketingowej.

Przed rozpoczęciem współpracy z Moovi mieliśmy dwie strony firmowe. Obie były mniej lub bardziej prostymi wizytówkami opisującymi zakres naszych usług. Nie wykorzystującymi w żaden sposób siły wyróżników.
Łukasz Zandberg
Właściciel Radiovet
 
O czym Radiovet powinno mówić, jak, gdzie i do kogo, żeby zmaksymalizować szanse na konkretne działanie wśród klientów? Nie chcieliśmy tego określać na podstawie przeczuć.
 
Potrzebowaliśmy wiedzy o wyróżnikach Radiovet i o problemach i motywacjach klientów. Postanowiliśmy ją zdobyć z pewnego źródła.
ROZWIĄZANIE #1 Buyer Persona
Wiedza o swoich wyróżnikach (zwanych inaczej wartościami lub USP – Unique Selling Point) to podstawa dopasowanej i skutecznej komunikacji marketingowej.
 
Jednak jeszcze bardziej kluczowa jest wiedza o klientach, która sprawi, że strona i komunikacja ich przekona. Najważniejsza jest tu informacja: 
  • o ich problemach i wyzwaniach
  • o impulsie, który ich mobilizuje do szukania naszych usług
  • o kryteriach wyboru firmy naszej lub konkurencyjnej
  • o barierach decyzyjnych, czyli obiekcjach 
Żeby to wszystko zebrać, postanowiliśmy z właścicielem, że zapytamy bezpośrednio klientów. Takie rozmowy może przeprowadzić zewnętrzny konsultant, może też zrobić je osoba z firmy. W tym przypadku właściciel postanowił samodzielnie zrobić kilkanaście takich wywiadów.
 
Pomysł Kariny, żeby skorzystać z koncepcji Buyer Persona był genialny w swojej prostocie. Na przestrzeni lat zbudowaliśmy potężną bazę klientów, z których opinii mogliśmy czerpać wprost.

Wystarczyło zadzwonić, zadać wskazane przez Karinę pytania, a następnie – za radą Moovi – zebrać odpowiedzi słowo w słowo.

Klienci w emocji rozmowy podawali nam poszukiwane przez nas wyróżniki niemalże na tacy.

Mieliśmy obawę, czy klienci będą chętni poświęcić swój czas na takie rozmowy. Okazało się jednak, że obawy były płonne. Wszyscy wyselekcjonowani klienci podzielili się opiniami, których złożoność pozwoliła na wykorzystanie – wprost albo po drobnej redakcji – na stronie.
Łukasz Zandberg
Właściciel Radiovet
 
Wiedzę z wywiadów z klientami, zebraną do tabelki przez klienta, przeanalizowaliśmy potem w Moovi. Wyszły nam wzorce, które użyliśmy do stworzenia dobrze opisanych wyróżników firmy i opisów Buyer Persony.
 
Zaznaczę tutaj, że badanie Buyer Persona zrobiliśmy zgodnie ze sztuką, ale nie była sztuka dla sztuki. W bardzo praktyczny sposób wykorzystaliśmy materiały i wnioski w kolejnych krokach.
PROBLEM #2 Brak treści na stronę

Dotychczasowa strona Radiovet była właściwie bardziej rozbudowaną wizytówką. Znalazły się tu króciutkie informacje o usługach. Była nawet baza wiedzy, ale składała się tylko z jednozdaniowych odpowiedzi na pytania.

To był dobry początek, jednak naszym zadaniem było stworzenie strony firmowej B2B z prawdziwego zdarzenia. Chcieliśmy nią uwiarygadniać firmę, prezentować ekspercką wiedzę i wyróżniki obsługowe, a na koniec zachęcać do kontaktu.

W tym celu musieliśmy znacząco rozbudować treści.

ROZWIĄZANIE #2 Opracowanie kontentu według planu

Jednym z wyróżników Radiovet jest sprawne działanie i tryb zadaniowy. Tak jak podchodzą do świadczenia usług, tak samo podeszli do tworzenia treści.

Jeśli firma jest ekspercka i doradcza, nikt z zewnątrz nie będzie w stanie zrobić lepszego kontentu merytorycznego niż sami członkowie zespołu. 

Tu akcja potoczyła się szybko. W Moovi zrobiliśmy makietę strony i listę treści do przygotowania. Na bazie Buyer Persony z poprzedniego punktu powstał też opis stylu komunikacji pasującego do marki.

Zespół Radiovet szybko przejął pałeczkę. Zrobił tabelkę z tematami i przydziałem ich opracowania do poszczególnych członków zespołu.

Dzięki temu niedługo potem mieliśmy opisy usług, informacje o firmie i serię artykułów blogowych, razem z dobranymi zdjęciami. W dodatku wszystko napisane w taki sposób, że trudno się było oderwać od czytania.

PROBLEM #3 Brak dowodów

Każda firma może dowolnie dowolnie zachwalać swoje usługi, jednak bez konkretnych potwierdzeń takie peany są gołosłowne.

My mieliśmy w zanadrzu cały arsenał dowodów dla uwiarygodnienia firmy Radiovet. Należało je tylko zdobyć, zebrać i wstawić na stronę

ROZWIĄZANIE#3 Opinie, fakty i liczby, case study

Tutaj podobnie jak przy tworzeniu treści zespół sprawnie zabrał się do działania. 

Wykorzystaliśmy tu wywiady Buyer Persona – mieliśmy gotowe cytaty z wypowiedzi klientów. Tam gdzie nam ich brakowało, klient zebrał je dodatkowo.

Radiovet wyciągnął też informacje ze swoich tabelek do zarządzania projektami, żeby wybrać najciekawsze fakty i liczby na stronę.

Trzy realizacje z ostatniego czasu właściciel rozpisał w formie dłuższych historii case study. Zilustrował je całą serią własnych, autentycznych zdjęć.

Rezultat i plan dalszych działań

Dzięki świetnej współpracy opisanej powyżej powstała wzorowa strona firmowa Radiovet. Choć legalizacja pracowni rentgenowskich wydaje się tematem wybitnie specjalistycznym, treści są tak przygotowane, że wciągną nawet osoby postronne.

Natomiast dla właścicieli klinik weterynaryjnych wejście na stronę jest potwierdzeniem, że polecenia są stuprocentowo zasadne. 

Prace przy stronie stały się początkiem szerzej zakrojonych działań marketingowych.

Naszym celem jest sprowadzenie ruchu internetowego na stronę, czyli zasięgi. Drugą nogą działań jest stały kontakt z potencjalnymi klientami, żeby to do Radiovet zwrócili, kiedy pojawi się lub dojrzeje u nich potrzeba zaprojektowania pracowni rentgenowskiej.

Osiągnięty rezultat jest świetny i ma bardzo dobry potencjał do wykorzystania przy realizacji dalszej – zbudowanej przez Moovi - strategii marketingowej. Której to strategii na tym etapie nie możemy jeszcze zdradzić.
Łukasz Zandberg
Właściciel Radiovet

 

A zatem ciąg dalszy opowieści o tej realizacji w kolejnym odcinku.

—————————————————————–

Twoja firma także potrzebuje dobrze zrobionej strony? Szerzej zakrojonych działań marketingowych? Chcecie dzięki marketingowi pozyskać klientów?

Napisz maila na adres karina@moovi.pl lub skontaktuj się na telefon ze stopki niniejszej strony.

Klient:
Usługi:
Szczegóły:

Strona główna:

Strona z opisaną Realizacją:

Podstrona ofertowa:

Strona O nas:

Podobne realizacje