Skip to content

Automatyzuj kontakt z klientami

Co to newsletter i jak go zrobić w firmie B2B

Newsletter firmowy to regularna seria wiadomości email wysyłana do klientów i potencjalnych klientów. W firmie B2B, sprzedającej produkty i usługi profesjonalne innym firmom, newslettery budują relacje i ekspercki wizerunek. Wspierają prospecting i upselling. Dzięki nim firma będzie w głowie klienta, kiedy dojrzeje u niego potrzeba zakupowa.

Na bazie naszych doświadczeń przeprowadzimy Twoją firmę przez cały proces tworzenia newsletterów i automatyzacji marketingu. Od stworzenia listy mailingowej, przez opracowanie treści i wyglądu, po konfigurację automatyzacji w narzędziu do email marketingu.  

jak zrobic newsletter

Historie firm B2B

Kiedy newsletter?

Czy Twoja firma jest w sytuacji podobnej do innych naszych klientów?

Jeśli na któreś z powyższych odpowiecie sobie „tak”, newsletter dla firmy będzie świetnym sposobem na rozwiązanie tych problemów. Newsletter dla przedsiębiorców pozwoli mieć długotrwały, regularny kontakt z Waszymi potencjalnymi i faktycznymi klientami na ich skrzynce mailowej. W dodatku automatycznie i z możliwością dopasowania różnych scenariuszy.

Nasze rozwiązanie

Newsletter - jak powinien wyglądać

Dobry newsletter przede wszystkim powinien być chętnie czytany. Wiele osób mówi: przecież ja nie czytam newsletterów, więc dlaczego mam tego oczekiwać od klientów. 

Jednak newsletter jest skuteczny wtedy, kiedy trafia do właściwych odbiorców, autentycznie zainteresowanych tematem, w dobrym czasie i z przydatnymi treściami podanymi w przyjaznej formie. Wtedy jest otwierany, czytany, linki w środku są klikane, zdarzają się też bezpośrednie odpowiedzi mailowe.

Jak robimy newslettery firmowe z naszymi klientami? 

Interesują Cię bezpłatne półgodzinne konsultacje?

Jak pracujemy nad newsletterami w Moovi

Dobry i skuteczny newsletter B2B

Podpowiadamy komunikację

Ustalamy, co odbiorcy chcą znaleźć w newsletterach, jaką wiedzę i komunikaty sprzedażowe może dać firma i dobrze to podajemy.

Celem jest sprzedaż

Budujemy relację z odbiorcą i wizerunek firmy, ale celem na końcu drogi jest bycie pierwszym skojarzeniem klienta, kiedy podejmuje decyzję zakupową.

Wpisujemy się w realia firmy

Dopasowujemy to, co robimy, do sytuacji i możliwości firmy. Korzystamy z wiedzy z firmy do tworzenia kontentu. Doradzamy lub tylko wdrażamy.

Patrzymy na cały marketing

Uwzględniamy całą ścieżkę kontaktu z klientem, wszystkie źródła subskrybentów, te z marketingu i te posprzedażowe do dalszego kontaktu.

Specjalizujemy się w B2B

Jesteśmy ekspertami od długotrwałych i dogłębnych procesów zakupowych profesjonalnych usług i produktów. Mamy wiele realizacji tego typu.

Odpowiedzi na wątpliwości klientów

Newsletter czy warto

"Maile to przeżytek, teraz wszyscy są na mediach społecznościowych"

Maile są niezmiennie podstawowym sposobem komunikacji biznesowej, szczególnie w B2B. Wiadomość, która trafia na skrzynkę służbową, ma wielką szansę na to, żeby być przynajmniej przeskanowaną wzrokiem. Komunikacja w mediach społecznościowych też jest dobrym, ale tutaj to algorytm decyduje, czy w ogóle nasze treści pokażą się naszym odbiorcom. Najlepiej robić jedno i drugie, choć badania pokazują, że wskaźniki dotarcia są nieporównywalnie lepsze w newsletterach.

"Nikt nie chce dostawać newsletterów, bo to reklama"

W zaplanowanej przez nas komunikacji newsletterowej dbamy o to, żeby podać przydatne treści w dopasowanej formie do odbiorców, którzy są zainteresowani danym tematem. Nie wysyłamy kolejnych uciążliwych banerów reklamowych. Zwykle zwracamy się jak człowiek do człowieka w mailu, udostępniamy wartościowe informacje, piszemy też o problemach i zagrożeniach. Czasem prześlemy jakąś informację o promocji lub coś zabawnego. Wtedy odbiorcy chętnie otwierają i czytają newslettery.

"Te systemy są strasznie skomplikowane"

Cały proces wdrożenia newsletterów w firmie może się wydawać bardzo trudnym przedsięwzięciem. Formularz zapisu to początek drogi. Do tego dochodzi zebranie odbiorców wszelkimi sposobami, zaplanowanie regularnych treści. No i konfiguracja tego skomplikowanego systemu z triggerami, automatyzacjami, testami A/B, regułami, tagami, alternatywnymi scenariuszami itd. Bez obaw, poprowadzimy Was za rękę krok po kroku, a jeśli będziecie chcieli nauczymy Was samodzielnej obsługi całego tego procesu.

"Mamy już formularz na stronie i nikt się nie zapisuje"

Faktycznie dużo firm wdrożyło już okienko „Zapisz się na newsletter”. Bo tak wypada. Bo inni tak mają. Bo był na to jakiś plan, ale nikt się tym porządnie nie zajął. 

Żeby ludzie się zapisywali, trzeba ich naprawdę zachęcić. Pokazać, że dostaną coś, co jest im potrzebne. Dlatego najważniejszy jest plan na treści. Czy to będzie wiedza ekspercka, rozwiązywanie problemów z życia wziętych. Czy to będą rabaty i wiadomości o nowych produktach. Wtedy zapraszasz do newslettera po coś. 

Zresztą stopka strony to nie jest najbardziej skuteczne miejsce. Dużo lepiej sprawdzi się góra czy margines strony, środek artykułów. A koniec końców najbardziej skuteczny będzie pop-up.

"Nie wiemy, co wstawiać do newsletterów"

Zawartość newslettera to największe wyzwanie. Czy tworzycie już w firmie jakieś treści?  Wpisy na media społecznościowe albo chociaż oferty? A może macie mniej lub bardziej zadbanego bloga firmowego? W każdym razie jeśli pracujecie już trochę w swojej branży, na pewno macie w głowach ekspercką wiedzę. Właśnie nią najlepiej podzielić się w newsletterach. Dodać do tego osobiste historie. Wpleść ofertę, produkty i rabaty. I gotowe. Potem ważne, żeby to weszło w krew (czytaj: proces) i było robione regularnie i konsekwentnie. Mamy już przetrenowane z firmami, jak tego dokonać.

Zaufali nam

Z tymi firmami pracowaliśmy przy ich newsletterach

Rekomendacje klientów i partnerów

Serdecznie polecam Moovi, ekspercka wiedza, pełen profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Błażej Marcinkowski
Marketing Manager, Wielton
Z czystym sumieniem polecam Moovi jako partnera biznesowego - jeśli dopiero tworzysz, planujesz udoskonalić czy też całkowicie zreorganizować marketing swojej działalności! Wysoka piątka!
Łukasz Zandberg
Właściciel Radiovet

Kim jesteśmy?

Więcej o Moovi

Zanim założyłam Moovi, kilkanaście lat pracowałam w jednej z największych agencji interaktywnych. Z tamtejszym zespołem zrobiłam kilkadziesiąt stron w dużej agencji interaktywnej. Dla wielkich marek, ze świetnymi wykonawcami, do różnych krajów. Korporacyjne, produktowe, kontentowe pod SEO, społecznościowe, B2B, B2C.

Firmę Moovi prowadzę od kilku lat. Specjalizujemy się w nowoczesnej obsłudze marketingowej firm B2B. Takich, które robią dobrą robotę na polskim rynku, ale nie potrafią się tym pochwalić w Internecie. 

Z klientami opracowuję koncepcję stron firmowych, od zebrania informacji o firmie, rynku i klientach, przez badania Buyer Persona i strategię marketingową (tam gdzie to potrzebne), po makietę. Obmyślanie i techniczne tworzenie stron znam od podszewki, mogę wszystko polecić, wytłumaczyć i zaprezentować na ekranie komputera.

Karina

Założycielka Moovi

Zespół Moovi

Strony wdraża nasz świetny zespół złożony z twórców stron (webdeveloperów), grafików (designerów), redaktorów (copywriterów). Zajmują się projektowaniem, UX, WordPressem, serwerami, blogiem, RODO, obróbką zdjęć,  newsletterem, formularzami,  SEO, e-sklepem WooCommerce, płatnościami internetowymi itd.

Moovi zespól Szymon

Szymon

Twórca stron WordPress

Moovi zespół Adrian

Adrian

Twórca stron WordPress

Monika

Twórca stron WordPress

Krzysztof

Twórca stron WordPress

Klaudia

Designerka

Łukasz

Designer

Kamila

Copywriterka

Email marketing w praktyce

Przykłady newsletterów dla firmy B2B

Więcej

Email Marketing Krok po kroku

Jak zrobić newsletter?

1. Jak zacząć newsletter? Brief

Na bazie doświadczeń z innymi klientami przeprowadzimy Was przez cały proces. Jednak najpierw musimy się dowiedzieć, w jakim miejscu jest Wasza firma, co już wiecie i macie. Co chcecie osiągnąć newsletterem? Kim są Wasi klienci i czego potrzebują? Co możecie dać w newsletterach? Kiedy to ustalimy, opracowujemy plan działania.

2. Jak założyć newsletter? Program do newsletterów

Żeby założyć newsletter, potrzebne jest narzędzie do email marketingu. Rekomendujemy MailerLite, choć pracujemy też na innych rozwiązaniach. Potrzebny jest landing page do umieszczenia formularza. Polecamy zrobić go w ramach strony w WordPressie i dodatkowo we właściwych miejscach na stronie firmowej rozmieścić formularze wspierające. Przyda się narzędzie do zaproszenia klientów z bazy - tu zachęcamy do Snovio. Mamy to przepracowane i poprowadzimy Was za rękę.

3. Jak stworzyć i napisać newsletter? Tworzenie newslettera to proces

Na pewno nie polecamy pisania newslettera całkowicie poza firmą, bo to nie pokaże Waszej wiedzy ani charakteru. Tworzymy grupę roboczą i opracowujemy pierwsze odcinki. Potem przy dobrym zaplanowaniu tematów i osobie pilnującej całego procesu tworzenie newsettera staje się zwykłą częścią życia firmy. Spytajcie naszych klientów, to wcale nie takie trudne.

4. Newsletter powitalny, czyli wdrożenie

Wbrew pozorom grafika newslettera to najmniej problematyczna część. Tworzymy zwykle maile biznesowe, które wystarczy stworzyć w edytorze programu email marketingowego. Kiedy mamy już pierwsze odcinki, a najlepiej też lead magnet, czyli darmowy pdf na powitanie, ustawiamy automatyzacje i mamy to! Zapraszamy klientów, potem promujemy szerzej nasz newsletter i cieszymy się mailami zwrotnymi i zapytaniami, które wynikły z naszego przypominania się na skrzynkach mailowych!

Zasady współpracy Moovi z klientami przy tworzeniu NEWSLETTERA

Czy newsletter jest darmowy?

Wdrożenie newslettera

z uwzględnieniem konsultacji eksperckich

Same narzędzia do newslettera, które rekomendujemy na początku, są w większości bezpłatne lub kosztują niewiele. Najważniejsze, co trzeba do tego dodać, to nasze doradztwo przy wdrożeniu na bazie naszych doświadczeń. Konfiguracje, konsultacje, organizowanie, żeby poprowadzić to sprawnie i prosto do celu. 

Nasze konsultacje dozujemy według potrzeb i zwykle rozliczamy je zgodnie z godzinowym wykorzystaniem. Możemy ustalić sobie stałą miesięczną kwotę i ilość godzin do wykorzystania. Prace copywriterskie czy graficzne wyceniamy projektowo.

Zarządzanie marketing automation

stałe prowadzenie i rozwijanie

Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty,  potraktujcie newslettery jako część długoterminowego procesu budowy marketing automation. Prócz stworzenia pierwszych newsletterów wdrożymy plan rozwoju ze śledzeniem statystyk i celami. Będziemy łączyć to z CRM, tworzyć różne scenariusze automatyzacji, rekrutować subskrybentów z różnych źródeł.

Doradzamy i koordynujemy godzinowo lub abonamentowo. Mamy też na pokładzie analityków i developerów, specjalistów od kampanii czy SEO, których wyceniamy projektowo. 

Interesują Cię bezpłatne półgodzinne konsultacje?

lub użyj prostego formularza:

UPSELLING

Czym jeszcze może zająć się Moovi?

Strony internetowe dla firmy

Strona to centralny punkt realizacji Twojej strategii marketingowej. To miejsce dla Twojej komunikacji i poprowadzenia potencjalnych klientów wskazanymi ścieżkami do sprzedaży. Planujemy architekturę informacji i komunikację na makiecie, a potem wdrażamy stronę. Po publikacji możemy rozwijać kolejne elementy marketingu.

Najczęściej zadawane pytania FAQ

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Kto za tym stoi

Cześć, jestem Karina

Strategii marketingowych i ich realizacji uczyłam się najpierw przez ponad 10 lat w agencjach reklamowych pracując dla takich marek jak Nestle, Tesco, Soraya, Wedel, czy IKEA.

Potem zdecydowałam się założyć własną firmę i skupić na współpracy z małymi i średnimi firmami, które robią świetne usługi i produkty dla innych firm w Polsce i za granicą. 

Zawsze pracowałam bezpośrednio z klientami, więc mam bardzo klientocentryczne spojrzenie na marketing. Jednocześnie w agencjach zajmowałam się także sprzedażą, więc moje strategie marketingowe są bardzo praktyczne i celowe. 

Swoją metodykę marketingu B2B wypracowałam na podstawie własnych doświadczeń. Inspiracje czerpałam od najlepszych ekspertów, ale każdą metodę najpierw testowałam u siebie, potem szlifowałam je u kolejnych klientów, dzięki temu mogę teraz dobierać najskuteczniejsze wersje.