Automatyzuj kontakt z klientami
Co to newsletter i jak go zrobić w firmie B2B
Newsletter firmowy to regularna seria wiadomości email wysyłana do klientów i potencjalnych klientów. W firmie B2B, sprzedającej produkty i usługi profesjonalne innym firmom, newslettery budują relacje i ekspercki wizerunek. Wspierają prospecting i upselling. Dzięki nim firma będzie w głowie klienta, kiedy dojrzeje u niego potrzeba zakupowa.
Na bazie naszych doświadczeń przeprowadzimy Twoją firmę przez cały proces tworzenia newsletterów i automatyzacji marketingu. Od stworzenia listy mailingowej, przez opracowanie treści i wyglądu, po konfigurację automatyzacji w narzędziu do email marketingu.

Historie firm B2B
Kiedy newsletter?
Czy Twoja firma jest w sytuacji podobnej do innych naszych klientów?
- Proces zakupowy Waszych klientów trwa długo, a chcielibyście mieć z nimi stały kontakt, kiedy ich decyzja dojrzewa?
- To dla Was ważne, żeby Wasza firma była pierwszym skojarzeniem klienta - "top of mind", kiedy klient pomyśli o usłudze lub produkcie takim jak Wasz?
- Po kontakcie z klientem lub potencjalnym klientem, niezależnie od tego czy zakończył się zakupem, nie utrzymujecie już z klientem żadnego kontaktu?
- Macie problem z lojalizacją klientów, w większości są jednorazowi, nie wracają do Was, nie zgłaszają się po kolejne zakupy?
- Jeśli próbujecie robić dosprzedaż (upselling lub cross seling), dzieje się to chaotycznie i przypadkowo?
Jeśli na któreś z powyższych odpowiecie sobie „tak”, newsletter dla firmy będzie świetnym sposobem na rozwiązanie tych problemów. Newsletter dla przedsiębiorców pozwoli mieć długotrwały, regularny kontakt z Waszymi potencjalnymi i faktycznymi klientami na ich skrzynce mailowej. W dodatku automatycznie i z możliwością dopasowania różnych scenariuszy.
Nasze rozwiązanie
Newsletter - jak powinien wyglądać
Dobry newsletter przede wszystkim powinien być chętnie czytany. Wiele osób mówi: przecież ja nie czytam newsletterów, więc dlaczego mam tego oczekiwać od klientów.
Jednak newsletter jest skuteczny wtedy, kiedy trafia do właściwych odbiorców, autentycznie zainteresowanych tematem, w dobrym czasie i z przydatnymi treściami podanymi w przyjaznej formie. Wtedy jest otwierany, czytany, linki w środku są klikane, zdarzają się też bezpośrednie odpowiedzi mailowe.
Jak robimy newslettery firmowe z naszymi klientami?
- Najpierw strategia i plan - ustalamy, po co tworzymy newsletter, do kogo, jak, jakie będą kolejne kroki
- Wspieramy w budowie jakościowej grupy odbiorców - organizujemy zaproszenie klientów, zapisy na stronie, lead magnet, reklamy; nie wysyłamy newsletterów bez zgody odbiorców
- Plan kontentowy - wartościowe treści są kluczowym elementem newsletterów - wesprzemy w stworzeniu eksperckich artykułów, które będzie można wykorzystać do newslettera, ale też bloga i SEO, do mediów społecznościowych czy jako materiały wsparcia sprzedaży
- Newsletter template, czyli jak powinien wyglądać newsletter - robimy szablon na bazie identyfikacji wizualnej firmy, ustalamy układ, kolory, czcionki, elementy graficzne, interaktywne moduły z ankietami czy wideo itd.
- Konfigurujemy narzędzie do email marketingu - zwykle rekomendujemy zapisy na newsletter na WordPress w połączeniu z MailerLite, ale dopasowujemy się też do potrzeb oraz wyborów klientów i działamy na wielu alternatywnych systemach; przygotujemy wszystko od strony technicznej
- Ustawiamy automatyzacje oraz regularne i jednorazowe kampanie -najpierw tworzymy podstawowy scenariusz automatyzacji i stopniowo rozbudowujemy go o kolejne wersje; wysyłamy cotygodniowe czy comiesięczne odcinki, ale też mailingi sprzedażowe czy miniszkolenia; możemy stale obsługiwać newsletter lub przekazać obsługę do wewnątrz firmy
Interesują Cię bezpłatne półgodzinne konsultacje?
Jak pracujemy nad newsletterami w Moovi
Dobry i skuteczny newsletter B2B
Podpowiadamy komunikację
Ustalamy, co odbiorcy chcą znaleźć w newsletterach, jaką wiedzę i komunikaty sprzedażowe może dać firma i dobrze to podajemy.
Celem jest sprzedaż
Budujemy relację z odbiorcą i wizerunek firmy, ale celem na końcu drogi jest bycie pierwszym skojarzeniem klienta, kiedy podejmuje decyzję zakupową.
Wpisujemy się w realia firmy
Dopasowujemy to, co robimy, do sytuacji i możliwości firmy. Korzystamy z wiedzy z firmy do tworzenia kontentu. Doradzamy lub tylko wdrażamy.
Patrzymy na cały marketing
Uwzględniamy całą ścieżkę kontaktu z klientem, wszystkie źródła subskrybentów, te z marketingu i te posprzedażowe do dalszego kontaktu.
Specjalizujemy się w B2B
Jesteśmy ekspertami od długotrwałych i dogłębnych procesów zakupowych profesjonalnych usług i produktów. Mamy wiele realizacji tego typu.
- Nie robimy identycznych newsletterów dla każdego biznesu. Zawsze dopasowujemy je do wyróżników firmy i oferty oraz procesu decyzyjnego Buyer Persony
- Dzielimy się ekspercką wiedzą z własnych doświadczeń. Przy okazji projektów, ale też na Linkedin, tu na stronie czy w naszym newsletterze.
- Dobre partnerskie relacje to dla nas podstawa udanej współpracy. Pracując w przyjaznej atmosferze zawsze się dogadamy.
- Zespół specjalistów mamy do współpracy świetnych ludzi, wśród których są graficy, webdeveloperzy, copywriterzy, analitycy, UX, SEO-wcy, ludzie od kampanii performance, konsultanci marketingu i inni eksperci.
- Mamy kilkanaście lat doświadczenia najpierw w dużych agencjach dla największych światowych marek, a od kilku lat dla świetnych polskich firm B2B, które robią dobrą robotę i potrzebują się tym pochwalić.
Odpowiedzi na wątpliwości klientów
Newsletter czy warto
"Maile to przeżytek, teraz wszyscy są na mediach społecznościowych"
Maile są niezmiennie podstawowym sposobem komunikacji biznesowej, szczególnie w B2B. Wiadomość, która trafia na skrzynkę służbową, ma wielką szansę na to, żeby być przynajmniej przeskanowaną wzrokiem. Komunikacja w mediach społecznościowych też jest dobrym, ale tutaj to algorytm decyduje, czy w ogóle nasze treści pokażą się naszym odbiorcom. Najlepiej robić jedno i drugie, choć badania pokazują, że wskaźniki dotarcia są nieporównywalnie lepsze w newsletterach.
"Nikt nie chce dostawać newsletterów, bo to reklama"
"Te systemy są strasznie skomplikowane"
Cały proces wdrożenia newsletterów w firmie może się wydawać bardzo trudnym przedsięwzięciem. Formularz zapisu to początek drogi. Do tego dochodzi zebranie odbiorców wszelkimi sposobami, zaplanowanie regularnych treści. No i konfiguracja tego skomplikowanego systemu z triggerami, automatyzacjami, testami A/B, regułami, tagami, alternatywnymi scenariuszami itd. Bez obaw, poprowadzimy Was za rękę krok po kroku, a jeśli będziecie chcieli nauczymy Was samodzielnej obsługi całego tego procesu.
"Mamy już formularz na stronie i nikt się nie zapisuje"
Faktycznie dużo firm wdrożyło już okienko „Zapisz się na newsletter”. Bo tak wypada. Bo inni tak mają. Bo był na to jakiś plan, ale nikt się tym porządnie nie zajął.
Żeby ludzie się zapisywali, trzeba ich naprawdę zachęcić. Pokazać, że dostaną coś, co jest im potrzebne. Dlatego najważniejszy jest plan na treści. Czy to będzie wiedza ekspercka, rozwiązywanie problemów z życia wziętych. Czy to będą rabaty i wiadomości o nowych produktach. Wtedy zapraszasz do newslettera po coś.
Zresztą stopka strony to nie jest najbardziej skuteczne miejsce. Dużo lepiej sprawdzi się góra czy margines strony, środek artykułów. A koniec końców najbardziej skuteczny będzie pop-up.
"Nie wiemy, co wstawiać do newsletterów"
Zawartość newslettera to największe wyzwanie. Czy tworzycie już w firmie jakieś treści? Wpisy na media społecznościowe albo chociaż oferty? A może macie mniej lub bardziej zadbanego bloga firmowego? W każdym razie jeśli pracujecie już trochę w swojej branży, na pewno macie w głowach ekspercką wiedzę. Właśnie nią najlepiej podzielić się w newsletterach. Dodać do tego osobiste historie. Wpleść ofertę, produkty i rabaty. I gotowe. Potem ważne, żeby to weszło w krew (czytaj: proces) i było robione regularnie i konsekwentnie. Mamy już przetrenowane z firmami, jak tego dokonać.
Zaufali nam
Z tymi firmami pracowaliśmy przy ich newsletterach



Rekomendacje klientów i partnerów
Kim jesteśmy?
Więcej o Moovi
Zanim założyłam Moovi, kilkanaście lat pracowałam w jednej z największych agencji interaktywnych. Z tamtejszym zespołem zrobiłam kilkadziesiąt stron w dużej agencji interaktywnej. Dla wielkich marek, ze świetnymi wykonawcami, do różnych krajów. Korporacyjne, produktowe, kontentowe pod SEO, społecznościowe, B2B, B2C.
Firmę Moovi prowadzę od kilku lat. Specjalizujemy się w nowoczesnej obsłudze marketingowej firm B2B. Takich, które robią dobrą robotę na polskim rynku, ale nie potrafią się tym pochwalić w Internecie.
Z klientami opracowuję koncepcję stron firmowych, od zebrania informacji o firmie, rynku i klientach, przez badania Buyer Persona i strategię marketingową (tam gdzie to potrzebne), po makietę. Obmyślanie i techniczne tworzenie stron znam od podszewki, mogę wszystko polecić, wytłumaczyć i zaprezentować na ekranie komputera.

Karina
Założycielka Moovi
Zespół Moovi
Strony wdraża nasz świetny zespół złożony z twórców stron (webdeveloperów), grafików (designerów), redaktorów (copywriterów). Zajmują się projektowaniem, UX, WordPressem, serwerami, blogiem, RODO, obróbką zdjęć, newsletterem, formularzami, SEO, e-sklepem WooCommerce, płatnościami internetowymi itd.

Adrian
Twórca stron WordPress

Monika
Twórca stron WordPress

Krzysztof
Twórca stron WordPress

Klaudia
Designerka

Łukasz
Designer

Kamila
Copywriterka
Email marketing w praktyce
Przykłady newsletterów dla firmy B2B

CTER. Ekspercki content marketing. Pillar i lead magnet
Sprawdź case study >>Email Marketing Krok po kroku
Jak zrobić newsletter?
1. Jak zacząć newsletter? Brief
2. Jak założyć newsletter? Program do newsletterów
3. Jak stworzyć i napisać newsletter? Tworzenie newslettera to proces
4. Newsletter powitalny, czyli wdrożenie
Zasady współpracy Moovi z klientami przy tworzeniu NEWSLETTERA
Czy newsletter jest darmowy?
Wdrożenie newslettera
z uwzględnieniem konsultacji eksperckich
Same narzędzia do newslettera, które rekomendujemy na początku, są w większości bezpłatne lub kosztują niewiele. Najważniejsze, co trzeba do tego dodać, to nasze doradztwo przy wdrożeniu na bazie naszych doświadczeń. Konfiguracje, konsultacje, organizowanie, żeby poprowadzić to sprawnie i prosto do celu.
Nasze konsultacje dozujemy według potrzeb i zwykle rozliczamy je zgodnie z godzinowym wykorzystaniem. Możemy ustalić sobie stałą miesięczną kwotę i ilość godzin do wykorzystania. Prace copywriterskie czy graficzne wyceniamy projektowo.
Zarządzanie marketing automation
stałe prowadzenie i rozwijanie
Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty, potraktujcie newslettery jako część długoterminowego procesu budowy marketing automation. Prócz stworzenia pierwszych newsletterów wdrożymy plan rozwoju ze śledzeniem statystyk i celami. Będziemy łączyć to z CRM, tworzyć różne scenariusze automatyzacji, rekrutować subskrybentów z różnych źródeł.
Doradzamy i koordynujemy godzinowo lub abonamentowo. Mamy też na pokładzie analityków i developerów, specjalistów od kampanii czy SEO, których wyceniamy projektowo.
Interesują Cię bezpłatne półgodzinne konsultacje?
skontaktuj się w dogodny sposób:

lub użyj prostego formularza:
UPSELLING
Czym jeszcze może zająć się Moovi?

Strony internetowe dla firmy
Strona to centralny punkt realizacji Twojej strategii marketingowej. To miejsce dla Twojej komunikacji i poprowadzenia potencjalnych klientów wskazanymi ścieżkami do sprzedaży. Planujemy architekturę informacji i komunikację na makiecie, a potem wdrażamy stronę. Po publikacji możemy rozwijać kolejne elementy marketingu.
Najczęściej zadawane pytania FAQ
Content marketing
Baza wiedzy
Kto za tym stoi
Cześć, jestem Karina
Strategii marketingowych i ich realizacji uczyłam się najpierw przez ponad 10 lat w agencjach reklamowych pracując dla takich marek jak Nestle, Tesco, Soraya, Wedel, czy IKEA.
Potem zdecydowałam się założyć własną firmę i skupić na współpracy z małymi i średnimi firmami, które robią świetne usługi i produkty dla innych firm w Polsce i za granicą.
Zawsze pracowałam bezpośrednio z klientami, więc mam bardzo klientocentryczne spojrzenie na marketing. Jednocześnie w agencjach zajmowałam się także sprzedażą, więc moje strategie marketingowe są bardzo praktyczne i celowe.
Swoją metodykę marketingu B2B wypracowałam na podstawie własnych doświadczeń. Inspiracje czerpałam od najlepszych ekspertów, ale każdą metodę najpierw testowałam u siebie, potem szlifowałam je u kolejnych klientów, dzięki temu mogę teraz dobierać najskuteczniejsze wersje.
