Strona firmowa z ecommerce dla producenta chemii przemysłowej Kemia

strona ecommerce kemia

Strona kategorii Chemia przemysłowa

Zupełnie nowa odsłona strony firmowej do sprzedaży bezpośredniej B2B oraz ecommerce

Klient

Kemia to niewielka specjalistyczna firma z Lubania pod Poznaniem. Zaczynała od produkcji chemii budowlanej według własnych receptur, żeby potem rozszerzyć działalność o chemię dla przemysłu i gastronomii. 

Produkty Kemii są opracowane według konkretnego zapotrzebowania klientów firmowych, są bardziej wydajne i skuteczne niż te szeroko dostępne na rynku.

Sytuacja biznesowa i wyzwania: odświeżenie wizerunku, zbudowanie wiarygodności i więcej B2B

Właściciele firmy mieli już sklep internetowy, ale większość biznesu prowadzili przez sprzedaż bezpośrednią do firm. Strona służyła głównie do niewielkich zamówień indywidualnych. Dodatkowo nie odpowiadała firmie pod względem wizerunkowym, była niezbyt estetyczna i przestarzała.

Wspólnicy zdecydowali, że potrzebne jest odświeżenie. W międzyczasie przeprowadzili zmianę identyfikacji wizualnej i opakowań produktów. Zweryfikowali też asortyment i wprowadzili całą nowa kategorię – chemię dla gastronomii.

Nowa strona miała budować wiarygodność u klientów biznesowych, a przede wszystkim zachęcać ich do bezpośrednich zamówień hurtowych.

Strona techniczna: zmiana platformy z Shopera na WordPress

Żeby zrealizować projekt zgodnie z założeniami, przede wszystkim musieliśmy zmienić platformę, z której korzystała strona ze sklepem. Dotychczasowy Shoper sprawdza się dość dobrze w typowych sklepach, gdzie wystarczy mechanizm ecommerce, ale pozostałe strony wizerunkowe i do sprzedaży B2B mogą być wyłącznie prostymi i niezbyt atrakcyjnymi stronami tekstowymi.

Zarekomendowaliśmy klientowi przejście na WordPressa z modułem Woocommerce oraz nakładką Elementor dla późniejszej łatwej samodzielnej edycji stron.

Woocommerce daje mechanizmy sklepowe wystarczające do zarządzania asortymentem kilkudziesięciu produktów. 

Natomiast WordPress z Elementorem daje dużo większe możliwości przygotowania i wdrożenia stron według bardziej zaawansowanych projektów graficznych.

Dzięki temu mogliśmy zadbać o świetny design oraz architekturę informacji i UX nastawione na przejrzystą i atrakcyjną prezentację nie tylko produktów, ale też atutów firmy i oferty.

Realizacja: nowa komunikacja o wyróżnikach firmy i ofercie, grafiki podkreślające unikalność i wysoką jakość

Zabierając się do pracy najpierw przygotowaliśmy uproszczoną makietę, żeby dobrze rozplanować komunikaty i treści zgodnie z naszymi celami.

Na potrzeby budowy zaufania i relacji z klientami firmowymi specjalnie zaplanowaliśmy stronę główną i stronę „O nas”. Wyeksponowaliśmy charakter firmy jako producenta, flagowe produkty i wezwania do kolejnych kroków –  bezpośrednich zamówień hurtowych czy zapytań o specjalnie opracowane produkty.

Na potrzeby SEO przygotowaliśmy też bardziej rozbudowane i atrakcyjne strony kategorii produktowych.

Wszystko to zostało osadzone w nowej identyfikacji wizualnej i zilustrowane unikalnymi, rysowanymi grafikami.

Klient przygotował też rendery produktów jako zdjęcia do kart produktowych.

Rezultat

Strona buduje zupełnie nowy, profesjonalny wizerunek firmy Kemia po rebrandingu. Uwzględnia pozyskiwanie klientów indywidualnych w sklepie internetowym z chemią specjalistyczną, ale przede zachęca firmy do kontaktu w sprawie dużych zamówień.

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Stara strona główna:

kemia stara strona

Nowa strona główna:

sklep internetowy B2B

Stara strona produktowa:

kemia stara strona

Nowa strona produktowa:

Nowa strona O nas:

Kampanie e-mail marketing w ramach marketing automation Wielton

newslettery karina moleda portfolio

Klient o współpracy:

Serdecznie polecam Moovi, ekspercka wiedza, pełen profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Błażej Marcinkowski
Marketing Manager, WIelton

Przygotowanie komunikacji newsletterowej do kilkunastotysięcznej bazy klientów od działu handlowego

Klient

Wielton to jeden z największych w Europie i na świecie producentów naczep do TIR-ów. Firma z Wielunia walczy z silnymi konkurentami z Europy Zachodniej i żeby sprzedawać więcej na rynku rodzimym i zagranicznym zdobywa przewagę w kanałach marketingu internetowego.

Marketing automation B2B do własnej bazy klientów

Firma postanowiła lepiej wykorzystać tysiące kontaktów z firmami transportowymi, które nawiązał przez lata prężnie działający dział handlowy. 

Żeby umożliwić regularną i długoterminową relację z tak wielką grupą potencjalnych klientów, firma postanowiła skorzystać z możliwości systemu marketing automation. Dział marketingu zaplanował różne scenariusze komunikacji w zależności od potrzeb wykazanych przez odbiorców.

Ogólnym celem było pokazanie tego, co dobrego dzieje się w Wieltonie i co może być cenne dla właścicieli firm transportowych oraz kontakt zainteresowanych klientów z działem handlowym.

Świetnie zrobione treści i informacje o produktach dla zainteresowanych

Działa marketingu już od dłuższego czasu tworzy atrakcyjne treści związane z działką ciężkiego transportu. Współpracuje z różnymi twórcami, żeby pokazać swoją produkcję i produkty w przystępnej i wciągającej formie. 

Dzięki temu powstają filmy na temat fabryki w formacie ala Galileo, czy trzymające w napięciu testy naczep robione przez branżowych vlogerów. Prócz tego firma przez lata przygotowywała praktyczne wideo prezentacyjne i instruktażowe o pomysłowych funkcjonalnościach swoich produktów oraz regularnie chwali się swoimi osiągnięciami w swoich mediach społecznościowych i zewnętrznie PR-owo.

Dzięki temu już na starcie jest cała masa materiałów, które można pokazać odbiorcom newslettera i wzbudzić ich autentyczne zainteresowanie.

Jak to zrobiliśmy?

Najpierw działa marketingu przygotował bardzo dokładne scenariusze kolejnych kampanii, ze wskazaniem treści, które mieliśmy przygotować do poszczególnych etapów.

Naszym zadaniem było wzięcie na warsztat wszystkich dostępnych materiałów marketingowych Wielton i ułożenie z nich przystępnych i zachęcających odcinków wiadomości.

Najpierw zaplanowaliśmy szkieletowo najważniejsze elementy. Potem redaktorka znakomicie wywiązała się z zadania, opracowując lekki, ludzki język komunikacji, gdzie nie brakowało żartu i przymrużenia oka. Chcieliśmy być jak najdalej od nudnych biuletynów.

Opracowaliśmy prosty szablon graficzny, gdzie elementy wizualne były dobrze równoważone przez historie pisane.

Ważną kwestią były też przekierowania do wideo,  kanałów społecznościowych, treści o Wieltonie dostępnych w Internecie i w końcu do informacji produktowych i landingów kontaktowych.

Rezultat

W ramach trzech przeprowadzonych cyklów kampanii nie tylko wysłaliśmy kilkanaście wciągających i merytorycznych newsetterów.

Zebraliśmy też automatycznie informację zwrotną na temat zainteresowania naszymi treściami, a także konkretnymi produktami, które prezentowaliśmy w bezpośrednich wiadomościach. 

Różne grupy zainteresowań pokierowaliśmy różnymi ścieżkami treści.

Ostatecznie jedna najlepszym sprawdzianem naszej skuteczności były konkretne sprzedaże.  To narzędzie marketingowe okazało się sprzedażowo znacznie skuteczniejsze niż inne rodzaje działań prowadzonych wcześniej w Internecie. 

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Przekonwertowanie bazy klientów w subskrybentów newslettera:

newsletter wielton email marketing
Prosimy odbiorców, aby aktywnie potwierdzili chęć otrzymywania od nas newsletterów. Mówimy, o czym będziemy pisać i na zachętę dajemy kilka atrakcyjnych materiałów wideo.

Newslettery produktowe:

W ramach marketing automation prowadzimy odbiorcę krok po kroku przez "drzewko" różnych treści, w tym przydatnie podanych treści produktowych

CTER. Ekspercki content marketing. Pillar i lead magnet

Karina Molęda content marketing CTER

Klient o współpracy:

Pełen profesjonalizm, nastawienie na zrozumienie potrzeb klienta, elastyczność i super atmosfera wspólpracy. Szczerze polecam!
Piotr Goliński
Managing Partner, CTER

Treści do budowania wizerunku wiarygodnego eksperta w branży i pozyskiwania klientów.

Klient

CTER to butikowa polska firma zajmująca się rekrutacją na stanowiska najwyższego szczebla. Swoje profesjonalne usługi kieruje do działów HR w korporacjach oraz do dużych firm właścicielskich.  Firma ma stabilną pozycję na rynku, wieloletnich klientów, ale chce też pozyskiwać pulę zleceń od nowych firm. 

Content marketing na stronie

Prospecting w formie cold callingu firma postanowiła zastąpić dobrze zaplanowanym ekosystemem marketingowym. Świadczy od 20 lat usługi doradcze B2B, więc ma na pokładzie konsultantów z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem. Mogliśmy to wykorzystać tworząc wspólnie z zespołem merytoryczne i unikalne treści na bloga.

Wszechstronne wykorzystanie treści

Opracowania poszczególnych tematów tworzymy w taki sposób, żeby pełniły jednocześnie kilka funkcji:

SEO – artykuły przygotowujemy tak, żeby ściągały do nas nowych zainteresowanych tematem i były widoczne wysoko w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś z naszej grupy docelowej wpisze swoje merytoryczne zapytanie

LinkedIn – konsultanci CTER działając w branży HR mają olbrzymie sieci kontaktów. Do tego audytorium regularnie anonsujemy nowe treści merytoryczne na blogu

Newsletter – zapraszamy zainteresowane osoby z HR do subskrypcji naszego codwutygodniowego newslettera „wiedzowego” i też budujemy z nimi profesjonalną relację

Co dodatkowo?

W ramach naszej wspólnej pracy stworzyliśmy centralny artykuł przekrojowy pillar page na temat najważniejszego pola działalności firmy – executive search. To napakowany wiedzą przewodnik, pogłębiany przez linkujące artykuły satelickie. Dzięki temu wyszukiwarka traktuje nas jako jedno z podstawowych źródeł wiedzy na ten temat,

Do części artykułów przygotowaliśmy też uzupełaniające materiały do ściągnięcia jako lead magnet. Użytkownik zyskuje przydatną wiedzę i narzędzia na swoim pulpicie, a my możemy zidentyfikować osoby potencjalnie zainteresowane naszymi usługami.

Proces tworzenia i dystrybucji treści

Dobre planowanie i osoba świetnie koordynująca tworzenie treści po stronie klienta sprawiły, że w kilkuosobowym zespole udaje się realizować regularny content marketing. Dalsze opracowanie  „wsadu merytorycznego” od ekspertów z wewnątrz firmy obejmuje redakcję, ale też dobre przygotowanie pod SEO i opracowanie graficzne. Potem kluczowa jest też dystrybucja w pozostałych wymienionych wyżej kanałach.

Na tym przykładzie pokazuję małym firmom, że nie trzeba mieć wielkiego działu marketingu, żeby konsekwentnie tworzyć eksperckie treści. 

Rezultat

Wizerunek wiarygodnego eksperta w branży to efekt content marketingu oczywisty, choć trudno mierzalny. Łatwiej policzalne są natomiast: wysokie pozycje w Google czy duża otwieralność newsletterów przez subskrybentów.

Jednocześnie udaje się osiągnąć cel pozyskiwania nowych zleceń dzięki treściom – w naszych narzędziach widzimy, że osoby wysyłające konkretne zapytania ofertowe wcześniej odwiedziły nasze strony z eksperckimi treściami.

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Content marketing - eksperckie opracowanie jednego z najczęściej zadawanych pytań klientów:

content marketing przykład
Materiały na blogu można wykorzystać w marketingu, ale też jako szersze objaśnienia w ramach materiałów wsparcia sprzedaży - wystarczy klientowi podać link

Lead magnet - przykład:

lead magnet przykład
Materiał do ściągnięcia na maila. Dla klienta przydatna tabelka, dla firmy informacja o zainteresowaniu klienta

Wielton. Landing page kampanii Adwords na Niemcy

landing page Wielton realizacje Moovi

Klient o współpracy:

Serdecznie polecam Moovi, ekspercka wiedza, pełen profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Błażej Marcinkowski
Marketing Manager, Wielton

Strona lądowania do przedstawienia produktów i zbierania leadów kontaktowych w kampanii Adwords na rynku niemieckim

 

Klient

WIelton S.A. to polska firma z Wielunia, która jest aktualnie trzecim w Europie producentem naczep, przyczep i zabudów samochodowych. Firma bardzo dynamicznie się rozwija, stawia na jakość, przydatne ulepszenia i szeroki, dopasowany do klientów asortyment. 

Strona do kampanii niemieckiej

Wielton odważnie wychodzi na rynki zagraniczne i dobrze sobie na nich radzi. Przy okazji wchodzenia na rynek niemiecki z kampanią w Google Adwords przygotowaliśmy razem dwie strony produktowe – dla popularnych naczep kurtynowych do TIR-ów oraz do wywrotek.  

Proces planowania

Zanim przystąpiliśmy do projektowania strony podjęliśmy strategiczne decyzje do jej zawartości i rozrysowaliśmy planowany flow komunikacyjny na makiecie.

Przyjęliśmy, że firma Wielton i jej produkty mogą być jeszcze nieznane dla odbiorcy. Dlatego landing miał spełniać zarówno rolę wizerunkową jak i informacyjna produktową. A wszystko to w zwartej formie strony o funkcji leadowej, dlatego musieliśmy znaleźć złoty środek między przekonującymi informacjami a zwięzłą formą przekonującą do działania czyli do pozostawienia danych kontaktowych.

Makieta

Na makiecie rozrysowaliśmy sobie moduły, ich zawartość i kolejność. Makieta zawierała już bardzo konkretne wytyczne do tekstów i obrazków i ich roli.

W trakcie realizacji ze względu na czas przygotowania musieliśmy zrezygnować z kilku bardziej czasochłonnych treściowo modułów, ale zachowaliśmy najważniejszy „trzon perswazyjny”:

– wizerunkowy baner produktowy

– wyjście od potrzeb i problemów klientów oraz korzyści od marki

– konkretne przydatne rozwiązania produktowe, „ficzery”

– uwiarygodnienie jakości – film o testowaniu produktów

– przedstawienie producenta i konkretne dowody na zaufanie – mapa i liczby

– rozpisane kolejne kroki i zachęta do kontaktu handlowego

Rezultat

Handlowcy z niemieckiego oddziału Wielton mogli zacząć pozyskiwać pierwsze leady z Internetu jeszcze przed rozpoczęciem szerszych działań marketingowych, wizerunkowych i sprzedażowych na tym rynku.

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Landing page Wielton - naczepa Curtain:

wielton landing page
Strona stworzona na bazie makiety z okreslonym flow sprzedażowo-perswazyjnym.

Landing page Wielton - wywrotka:

wielton landing page
Strona przygotowana dla innego produktu - na tej samej makiecie, z innymi treściami produktowymi i drobnymi modyfikacjami.

Makieta i landing page B2B do kampanii VIVE

makieta landing page B2B VIVE
landing page przykłady
Landing page "na żywo" w wersji mobile i desktop

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Landing page do kampanii Google B2B skierowana do hurtowników i właścicieli sklepów z używaną odzieżą

 

Klient

VIVE Textile Recycling to polski producent odzieży używanej. Eksportuje posortowane ubrania do ponad 70 krajów na całym świecie, a z niedających się przetworzyć resztek tworzy ekologiczny kompozyt.

VIVE ma sieć swoich sklepów detalicznych w całej Polsce. Funkcjonuje jednak przede wszystkim jako hurtownia i daje możliwość zamówienia towaru przez właścicieli innych sklepów i hurtowni w sklepie online.  

Wyzwanie: informacja i konwersja

Pierwotnie kampania sprzedażowa Adwords kierowała do strony, gdzie były jedynie proste formularze do rejestracji i logowania w sklepie, bez żadnej informacji, jak działa platforma, co można na niej znaleźć i jakie kolejne kroki czekają na potencjalnego klienta. Tymczasem proces rejestracji B2B to dość długi i skomplikowany proces, a bez niego nie można „zajrzeć” do środka sklepu.

Dlatego z VIVE i agencją Adwords postanowiliśmy stworzyć stronę lądowania, która pomoże potencjalnym klientom. Lądując tu z kampanii dowiadują się, o co chodzi w ofercie i co ich czeka w kolejnych krokach. Dzięki temu chętniej rejestrują się i po przejściu procesu weryfikacji mogą zamawiać w sklepie.

 

Planowanie strategiczne

Ustaliliśmy z klientem najważniejsze wyróżniki oferty i komunikaty do klienta B2B na temat oferty i marki. Jednocześnie jak najprościej rozpisaliśmy wezwanie do działania w formie kolejnych kroków. Zebraliśmy też prawdziwe wątpliwości klientów i odpowiedzieliśmy na nie w formie pytań i odpowiedzi.

 

Koncepcja flow i makieta

Najpierw zaproponowałam VIVE układ sekcji, które:

1. na początek przedstawiają klientowi B2B konkretną i zrozumiałą ofertę oraz konkretne korzyści dla niego

2. prowadzą klienta za rękę – strona objaśnia szczegółowo proces tworzenia konta i zamawiania – w kilku punktach oraz na wideo

3. rozwiewają ewentualne obiekcje – zaufanie do firmy budują liczby i fakty (oraz obrazki z fabryki) a także życiowe pytania klientów i praktyczne odpowiedzi na nie

4. skłaniają do rejestracji – przycisk do rejestracji jest eksponowany cały czas podczas scrollowania strony

Makieta miała pomagać współtwórcom landingu po stronie VIVE w przygotowaniu optymalnych obrazków i tekstów. Wspólnie z graficzką na tej podstawie opracowaliśmy docelowy wygląd strony.

 

Rezultat

Landing page daje zainteresowanemu klientowi, który kliknął w reklamę Adwords pełną informację i zachęcą do rejestracji, czyli konwertuje na sprzedaż.

Dodatkowy benefit dla VIVE to możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na stronie, bo landing jest przygotowany w łatwym do obsługi programie Elementor.

Pierwsza wersja makiety przyszłego landing page:

makieta do landing page
Makieta pokazuje na "dużych klockach", bez warstwy wizualnej, co ma się znaleźć na stronie. Wskazówki pomagają stworzyć kontent - dobrać zdjęcia i opracować teksty.

Powstały landing page VIVE B2B

Wspólnie z klientem i graficzką wypracowujemy ostateczną stronę, która w najwazniejszych kwestiach opiera się na makiecie, choć w trakcie dopracowywania wprowadzamy zmiany do kolejności i zawartości sekcji.

Nowa strona firmowa dla JRC Consulting

nowa strona firmowa realizacje moovi jrc consulting

Content marketing jako wsparcie sklepu internetowego. Strona służąca wyłącznie sprzedaży książek została przebudowana i powstał serwis z reportażami. Buduje SEO i zachęca do zakupu drukowanych książek.

Czytaj dalej