Skip to content

12 przykładów animacji na stronie, w tym dwa, które są wow

strona internetowa animacje najciekawsze przykłady dla firm
Czy strona firmowa powinna być minimalistyczna i spokojna, czy naładowana animacjami i interaktywna? Podejście do dynamizmu na stronach zmieniało się tak jak Internet. Jeszcze kilka lat temu animacje same w sobie były atrakcją. Choćby padający śnieg, który urozmaicał witryny na święta:

Na stronach królowały animowane flashowe banery, które pozwalały pokazać więcej napisów i obrazków na małej powierzchni. To wstawki, które są już jednak passé.

Animacje a trendy w projektowaniu stron firmowych 

Po tym, jak strony internetowe wyglądały jak choinki, weszły projekty intuicyjne, minimalistyczne i płaskie. Na takich witrynach bardzo ciekawie wybijają się teraz małe uatrakcyjnienia – animacje i mikrointerakcje. Dzięki nim użytkownik ma przyjemne doświadczenia. 

Często animacje naśladują zachowania przedmiotów z realnego świata, więc dzięki nim strony są bardziej intuicyjne.

Kluczowe jest jednak to, żeby te smaczki ułatwiały interakcje ze stroną, a nie odciągały uwagę, irytowały czy uniemożliwiały wykonanie tego, co użytkownik chce właśnie zrobić.

W pierwszej kolejności powinno się liczyć User Experience (UX), a dopiero potem moda, design czy widzimisię autora projektu. Musimy uważać, żeby nie przedobrzyć i nie sprawić, że potencjalny klient ucieknie z naszej strony.

Proste, a przydatne animacje na stronie

Jest kilka rodzajów animacji na witrynach, które są aktualnie tak oczywiste, że… prawie niezauważalne. Jednak ich brak sprawia, że poruszanie po stronie staje się niewygodne.

Mówię tu przede wszytkim o tzw. hoverach, czyli o zmianie wyglądu elementu na stronie po najechaniu na niego. Brak reakcji przycisku czy napisu klikalnego na najechanie jest w tej chwili dużym zaniedbaniem.  Nie wystarcza już automatyczna zmiana kursora na „łapkę”, potrzebna jest też choćby najprostsza zmiana w samym elemencie, czyli:

  • Zmiana koloru napisu po najechaniu

Takie najprostsze rozwiązania są zresztą chętnie używane przez największe serwisy jak choćby Facebook. Są wręcz niezauważalne, ale ułatwiają intuicyjne poruszanie się po serwisie.

Inne dobre animacje na stronie to takie, które naśladują interakcje w świecie realnym, jak choćby wszelkie animowane zabawy z kafelkami, sekcjami i zdjęciami:

  • Kafelki z usługami z opisem na odwrocie:​

Rejestracja

Rejestracja

Pomagamy naszym klientom w uzyskaniu dostępu do systemów narodowych (rejestracji firmy i produktów w NMVO i EMVO), a także aktywnie wspieramy weryfikację leków od strony IT.

Więcej >>

Wdrożenia systemów IT

Wdrożenia
systemów IT

Oferujemy szereg usług związanych z implementacją systemami informatycznymi do serializacji leków, począwszy od pomocy przy wyborze systemu, poprzez wdrożenia na wszystkich poziomach (L1-L5), a także integrację z systemami zewnętrznymi.

Więcej >>

Administracja systemów serializacyjnych

Administracja systemów serializacyjnych

Zarządzamy administracją systemów serializacyjnych, dostępem użytkowników, danymi typu Master Data (MD), a także raportami i alertami weryfikacyjnymi.

Więcej >>
  • Dynamiczne odliczanie w sekcji Firma w liczbach:

Hundreds of customers around the world trusted us:

0 +
projects
0 +
customers
0 +
countries
0
years of experience
  • Dynamicznie reagujące zdjęcia w kafelkach bloga czy portfolio:
  • Ciekawa funkcja porównywania efektu przed i po w czasie rzeczywistym przy użyciu suwaka:
strona internetowa wordpress.com metamorfoza przed redesignem strona internetowa wordpress screen metamorfoza po redesign moovi
  • Wjeżdżające zdjęcie:
If you have an emergency plumbing
need, simply call our 24 hour emergecny plumbing
  • 661-481-8528

Animacje według konceptu

Są też i takie animacje, które tworzą historie, wynikają z opowieści marki albo tworzą idee całej strony i zachęcają do jej poznawania. Poniżej kilka świetnych przykładów przygotowanych na WordPressie i Elementorze:

  • Strona szwajcarskiej grupy organizującej wędrówki dla trzylatków drobnym elementem pięknie podkreśla swój charakter:

Żeby obejrzeć działanie strony na żywo przejdź na https://waldspielgruppe-duedingen.ch/

  • Strona agencji zajmującej się designem z kresek i kropek tworzy piękną opowieść o swoich usługach:

Żeby obejrzeć działanie strony na żywo przejdź na https://fourpillars.studio/

  • Niesamowita bajkowa opowieść o sięganiu głęboko przygotowana przez agencję brandingu i designu z Filipin. "Jeszcze raz" - krzyknęła moja dwuletnia córka kiedy dotarłyśmy na sam dół:

Obejrzyj na żywo tę piękną animację bezpośrednio na stronie: https://sunday.ph/

  • Fragmntaryczne animacje ze społecznego filmu o bezpieczeństwie na hulajnogach zostały wykorzystane jako ilustracje na samej stronie:

Strona oraz cały film do obejrzenia tutaj: https://escooters.utah.gov/

Podsumowanie

Trendy zachęcają do używania drobnych animacji na stronie internetowej, także  tej
firmowej. User Experience (UX) może się dzięki nim znacząco poprawić. Dobrze użyta i ładnie zrobiona animacja może dodawać dynamizmu, dawać podświadomie miłe doświadczenie strony albo wręcz wpływać na zapamiętywalność strony, marki czy innej inicjatywy. 
 
Popularne narzędzia do tworzenia stron, dają możliwość wdrożenia animacji niedużym nakładem kosztów i pracy.
 
Oczywiście trzeba pamiętać, że animacje jak wszystkie atrakcyjne widżety na stronie w jakimś stopniu ją obciążają i spowalniają jej działanie. I choćby dlatego warto je mieć pod kontrolą – kompresować, minimalizować wagę i testować ich wpływ na stronę na Page Speed.
 
Dlatego warto znaleźć złoty środek między lekkością i prostotą strony firmowej, a jej intuicyjnym używaniem i atrakcyjnością. 

Animacje dozowane z umiarem i z pomysłem będą służyć użytkownikowi, witrynie i firmie, która za nią stoi.

Czym się zajmuję w Moovi

Wspieram małe i średnie firmy we wdrożeniu skutecznego marketingu internetowego. Pomogę Ci budować wiarygodność, pozyskiwać dobrych klientów i sprzedawać. 

Specjalizuję się w takich działaniach jak:

  • Badanie klientów i konkurencji
  • Profil idealnego klienta
  • Strategia komunikacji
  • Strony internetowe dla firm
  • Makiety
  • Sprzedażowe landing page z ofertą
  • Kontent marketing
  • Linkedin

Chcesz, żeby klienci trafili do Twojej firmy przez Internet?

Przeczytaj też

marketing sprzedaż 4 kroki do marketingu sprzedażowego

Sprzedawaj marketingu! Obalenie popularnego mitu, że marketing nie sprzedaje

"W sprzedaży B2B liczą się kontakty osobiste. Marketing ma tylko pokazać, że nie jesteśmy firmą-krzakiem." Jeśli wierzysz w ten mit, to chcę tu zachwiać Twoją wiarą...
organizacja marketingu w firmie 5 rad

Organizacja marketingu w firmie. 5 wniosków

Rozkładam na czynniki pierwsze problemy z organizacją marketingu w firmie B2B. Nie wystarczy kogoś posadzić i kazać mu robić marketing...
marketing dla firm wprowadzenie

Marketing dla firm B2B. Wprowadzenie

Dlaczego marketing jest ważny dla firmy? Marketing w firmie - w jaki sposób go prowadzić? Czy często sobie zadajesz pytania o marketing dla firm? Przewodnik

Wyślij zapytanie

Myślisz, że mogę pomóc Twojej firmie? Uzupełnij krótki formularz i kliknij wyślij. Informacje trafią na mojego maila. Wtedy skontaktuję się z Tobą, żeby porozmawiać o tym, czego  potrzebujesz.