Skip to content

12 przykładów animacji na stronie, w tym dwa, które są wow

strona internetowa animacje najciekawsze przykłady dla firm

Spis treści

Czy strona firmowa powinna być minimalistyczna i spokojna, czy naładowana animacjami i interaktywna? Podejście do dynamizmu na stronach zmieniało się tak jak Internet. Jeszcze kilka lat temu animacje same w sobie były atrakcją. Choćby padający śnieg, który urozmaicał witryny na święta:

Na stronach królowały animowane flashowe banery, które pozwalały pokazać więcej napisów i obrazków na małej powierzchni. To wstawki, które są już jednak passé.

Animacje internetowe a trendy w projektowaniu stron firmowych 

Po tym, jak strony internetowe wyglądały jak choinki, weszły projekty intuicyjne, minimalistyczne i płaskie. Na takich witrynach bardzo ciekawie wybijają się teraz małe uatrakcyjnienia – animacje i mikrointerakcje. Dzięki nim użytkownik ma przyjemne doświadczenia. 

Często animacje internetowe naśladują zachowania przedmiotów z realnego świata, więc dzięki nim strony są bardziej intuicyjne.

Kluczowe jest jednak to, żeby te smaczki ułatwiały interakcje ze stroną, a nie odciągały uwagę, irytowały czy uniemożliwiały wykonanie tego, co użytkownik chce właśnie zrobić.

W pierwszej kolejności powinno się liczyć User Experience (UX), a dopiero potem moda, design czy widzimisię autora projektu. Musimy uważać, żeby nie przedobrzyć i nie sprawić, że potencjalny klient ucieknie z naszej strony.

Proste, a przydatne animacje na stronie internetowej

Jest kilka rodzajów animacji na stronę internetową, które są aktualnie tak oczywiste, że… prawie niezauważalne. Jednak ich brak sprawia, że poruszanie po stronie staje się niewygodne.

Mówię tu przede wszystkim o tzw. hoverach, czyli o zmianie wyglądu elementu na stronie po najechaniu na niego. Brak reakcji przycisku czy napisu klikalnego na najechanie jest w tej chwili dużym zaniedbaniem.  Nie wystarcza już automatyczna zmiana kursora na „łapkę”, potrzebna jest też choćby najprostsza zmiana w samym elemencie, czyli:

Animowane napisy na stronę

Takie najprostsze rozwiązania jak animowane napisy na stronę są zresztą chętnie używane przez największe serwisy jak choćby Facebook. Są wręcz niezauważalne, ale ułatwiają intuicyjne poruszanie się po serwisie.

Inne dobre animacje na stronie internetowej to takie, które naśladują interakcje w świecie realnym, jak choćby wszelkie animowane zabawy z kafelkami, sekcjami i zdjęciami

Rejestracja

Rejestracja

Pomagamy naszym klientom w uzyskaniu dostępu do systemów narodowych (rejestracji firmy i produktów w NMVO i EMVO), a także aktywnie wspieramy weryfikację leków od strony IT.

Więcej >>

Wdrożenia systemów IT

Wdrożenia
systemów IT

Oferujemy szereg usług związanych z implementacją systemami informatycznymi do serializacji leków, począwszy od pomocy przy wyborze systemu, poprzez wdrożenia na wszystkich poziomach (L1-L5), a także integrację z systemami zewnętrznymi.

Więcej >>

Administracja systemów serializacyjnych

Administracja systemów serializacyjnych

Zarządzamy administracją systemów serializacyjnych, dostępem użytkowników, danymi typu Master Data (MD), a także raportami i alertami weryfikacyjnymi.

Więcej >>

Hundreds of customers around the world trusted us:

0 +
projects
0 +
customers
0 +
countries
0
years of experience
strona internetowa wordpress.com metamorfoza przed redesignem strona internetowa wordpress screen metamorfoza po redesign moovi
If you have an emergency plumbing
need, simply call our 24 hour emergecny plumbing

Animacje na stronie internetowej według konceptu

Są też i takie animacje na stronie www, które tworzą historie, wynikają z opowieści marki albo tworzą idee całej strony i zachęcają do jej poznawania. Poniżej kilka świetnych przykładów na animowane strony www przygotowane na WordPressie i Elementorze:

Żeby obejrzeć działanie strony na żywo przejdź na https://waldspielgruppe-duedingen.ch/

Żeby obejrzeć działanie strony na żywo przejdź na https://fourpillars.studio/

Obejrzyj na żywo tę piękną animację bezpośrednio na stronie: https://sunday.ph/

Strona oraz cały film do obejrzenia tutaj: https://escooters.utah.gov/

Animacje internetowe - podsumowanie

Trendy zachęcają do używania drobnych animacji na stronie internetowej, także  tej
firmowej. User Experience (UX) może się dzięki nim znacząco poprawić. Dobrze użyta i ładnie zrobiona animacja może dodawać dynamizmu, dawać podświadomie miłe doświadczenie strony albo wręcz wpływać na zapamiętywalność strony, marki czy innej inicjatywy. 
 
Popularne narzędzia do tworzenia stron, dają możliwość wdrożenia animacji niedużym nakładem kosztów i pracy.
 
Oczywiście trzeba pamiętać, że animacje jak wszystkie atrakcyjne widżety na stronie w jakimś stopniu ją obciążają i spowalniają jej działanie. I choćby dlatego warto je mieć pod kontrolą – kompresować, minimalizować wagę i testować ich wpływ na stronę na Page Speed.
 
Dlatego warto znaleźć złoty środek między lekkością i prostotą strony firmowej, a jej intuicyjnym używaniem i atrakcyjnością. 

Animacje na stronę internetową dozowane z umiarem i z pomysłem będą służyć użytkownikowi, witrynie i firmie, która za nią stoi.

Czym się zajmujemy w Moovi

Wspieramy małe i średnie firmy B2B we wdrożeniu skutecznego marketingu internetowego. Pomożemy Ci budować wiarygodność, pozyskiwać dobrych klientów i sprzedawać. 

Specjalizujemy się w takich działaniach jak:

Chcesz, żeby klienci trafili do Twojej firmy przez Internet?

Interesują Cię bezpłatne półgodzinne konsultacje?

lub użyj prostego formularza:

Przeczytaj też

newsletter wady i zalety jak zacząć

Newsletter wady i zalety, jak zacząć?

Dobrze zrobiony ma wiele zalet. Może budować relacje i sprzedawać. Ale jakie wady ma newsletter w B2B? Jak zacząć, jak go napisać, na co trzeba się przygotować?
content marketing co to

Content marketing – co to jest? Przewodnik dla firm B2B

Content marketing, szczególnie dobrze zrobiony, to jedna z najskuteczniejszych strategii w firmach sprzedających usługi profesjonalne dla firm. Co potrzebujesz wiedzieć?
badanie buyer persona

Pięć sytuacji, kiedy potrzebujesz badanie Buyer Persona

Przed zaplanowaniem działań marketingowych wiedza od klientów jest bezcenna. Jak mogą Ci w tym pomóc wywiady Buyer Persona?