Strona firmowa z ecommerce dla producenta chemii przemysłowej Kemia

strona ecommerce kemia

Strona kategorii Chemia przemysłowa

Zupełnie nowa odsłona strony firmowej do sprzedaży bezpośredniej B2B oraz ecommerce

Klient

Kemia to niewielka specjalistyczna firma z Lubania pod Poznaniem. Zaczynała od produkcji chemii budowlanej według własnych receptur, żeby potem rozszerzyć działalność o chemię dla przemysłu i gastronomii. 

Produkty Kemii są opracowane według konkretnego zapotrzebowania klientów firmowych, są bardziej wydajne i skuteczne niż te szeroko dostępne na rynku.

Sytuacja biznesowa i wyzwania: odświeżenie wizerunku, zbudowanie wiarygodności i więcej B2B

Właściciele firmy mieli już sklep internetowy, ale większość biznesu prowadzili przez sprzedaż bezpośrednią do firm. Strona służyła głównie do niewielkich zamówień indywidualnych. Dodatkowo nie odpowiadała firmie pod względem wizerunkowym, była niezbyt estetyczna i przestarzała.

Wspólnicy zdecydowali, że potrzebne jest odświeżenie. W międzyczasie przeprowadzili zmianę identyfikacji wizualnej i opakowań produktów. Zweryfikowali też asortyment i wprowadzili całą nowa kategorię – chemię dla gastronomii.

Nowa strona miała budować wiarygodność u klientów biznesowych, a przede wszystkim zachęcać ich do bezpośrednich zamówień hurtowych.

Strona techniczna: zmiana platformy z Shopera na WordPress

Żeby zrealizować projekt zgodnie z założeniami, przede wszystkim musieliśmy zmienić platformę, z której korzystała strona ze sklepem. Dotychczasowy Shoper sprawdza się dość dobrze w typowych sklepach, gdzie wystarczy mechanizm ecommerce, ale pozostałe strony wizerunkowe i do sprzedaży B2B mogą być wyłącznie prostymi i niezbyt atrakcyjnymi stronami tekstowymi.

Zarekomendowaliśmy klientowi przejście na WordPressa z modułem Woocommerce oraz nakładką Elementor dla późniejszej łatwej samodzielnej edycji stron.

Woocommerce daje mechanizmy sklepowe wystarczające do zarządzania asortymentem kilkudziesięciu produktów. 

Natomiast WordPress z Elementorem daje dużo większe możliwości przygotowania i wdrożenia stron według bardziej zaawansowanych projektów graficznych.

Dzięki temu mogliśmy zadbać o świetny design oraz architekturę informacji i UX nastawione na przejrzystą i atrakcyjną prezentację nie tylko produktów, ale też atutów firmy i oferty.

Realizacja: nowa komunikacja o wyróżnikach firmy i ofercie, grafiki podkreślające unikalność i wysoką jakość

Zabierając się do pracy najpierw przygotowaliśmy uproszczoną makietę, żeby dobrze rozplanować komunikaty i treści zgodnie z naszymi celami.

Na potrzeby budowy zaufania i relacji z klientami firmowymi specjalnie zaplanowaliśmy stronę główną i stronę „O nas”. Wyeksponowaliśmy charakter firmy jako producenta, flagowe produkty i wezwania do kolejnych kroków –  bezpośrednich zamówień hurtowych czy zapytań o specjalnie opracowane produkty.

Na potrzeby SEO przygotowaliśmy też bardziej rozbudowane i atrakcyjne strony kategorii produktowych.

Wszystko to zostało osadzone w nowej identyfikacji wizualnej i zilustrowane unikalnymi, rysowanymi grafikami.

Klient przygotował też rendery produktów jako zdjęcia do kart produktowych.

Rezultat

Strona buduje zupełnie nowy, profesjonalny wizerunek firmy Kemia po rebrandingu. Uwzględnia pozyskiwanie klientów indywidualnych w sklepie internetowym z chemią specjalistyczną, ale przede zachęca firmy do kontaktu w sprawie dużych zamówień.

Klient:
Usługi:
Szczegóły:

Stara strona główna:

kemia stara strona

Nowa strona główna:

Stara strona produktowa:

kemia stara strona

Nowa strona produktowa:

Nowa strona O nas:

Podobne realizacje