

- VIVE Textile Recycling
- Producent odzieży używanej
- https://www.vivetextilerecycling.pl/esklep/
- Makieta landing page pod kampanię Adwords i flow komunikacji
- Landing page produktowe do pozyskiwania leadów B2B
- Strona w 5 wersjach językowych
- Ustalenie flow i podstawowych korzyści i argumentów dla klientów
- Konwersyjna, przekonująca strona produktowa do kampanii Google
Klient
VIVE Textile Recycling to polski producent odzieży używanej. Eksportuje posortowane ubrania do ponad 70 krajów na całym świecie, a z niedających się przetworzyć resztek tworzy ekologiczny kompozyt.
VIVE ma sieć swoich sklepów detalicznych w całej Polsce. Funkcjonuje jednak przede wszystkim jako hurtownia i daje możliwość zamówienia towaru przez właścicieli innych sklepów i hurtowni w sklepie online.
Wyzwanie: informacja i konwersja
Pierwotnie kampania sprzedażowa Adwords kierowała do strony, gdzie były jedynie proste formularze do rejestracji i logowania w sklepie, bez żadnej informacji, jak działa platforma, co można na niej znaleźć i jakie kolejne kroki czekają na potencjalnego klienta. Tymczasem proces rejestracji B2B to dość długi i skomplikowany proces, a bez niego nie można „zajrzeć” do środka sklepu.
Dlatego z VIVE i agencją Adwords postanowiliśmy stworzyć stronę lądowania, która pomoże potencjalnym klientom. Lądując tu z kampanii dowiadują się, o co chodzi w ofercie i co ich czeka w kolejnych krokach. Dzięki temu chętniej rejestrują się i po przejściu procesu weryfikacji mogą zamawiać w sklepie.
Planowanie strategiczne
Ustaliliśmy z klientem najważniejsze wyróżniki oferty i komunikaty do klienta B2B na temat oferty i marki. Jednocześnie jak najprościej rozpisaliśmy wezwanie do działania w formie kolejnych kroków. Zebraliśmy też prawdziwe wątpliwości klientów i odpowiedzieliśmy na nie w formie pytań i odpowiedzi.
Koncepcja flow i makieta
Najpierw zaproponowałam VIVE układ sekcji, które:
1. na początek przedstawiają klientowi B2B konkretną i zrozumiałą ofertę oraz konkretne korzyści dla niego
2. prowadzą klienta za rękę – strona objaśnia szczegółowo proces tworzenia konta i zamawiania – w kilku punktach oraz na wideo
3. rozwiewają ewentualne obiekcje – zaufanie do firmy budują liczby i fakty (oraz obrazki z fabryki) a także życiowe pytania klientów i praktyczne odpowiedzi na nie
4. skłaniają do rejestracji – przycisk do rejestracji jest eksponowany cały czas podczas scrollowania strony
Makieta miała pomagać współtwórcom landingu po stronie VIVE w przygotowaniu optymalnych obrazków i tekstów. Wspólnie z graficzką na tej podstawie opracowaliśmy docelowy wygląd strony.
Rezultat
Landing page daje zainteresowanemu klientowi, który kliknął w reklamę Adwords pełną informację i zachęcą do rejestracji, czyli konwertuje na sprzedaż.
Dodatkowy benefit dla VIVE to możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na stronie, bo landing jest przygotowany w łatwym do obsługi programie Elementor.