Makieta i landing page B2B do kampanii VIVE

makieta landing page B2B VIVE
landing page przykłady
Landing page "na żywo" w wersji mobile i desktop

Klient:

Usługi:

Szczegóły:

Landing page do kampanii Google B2B skierowana do hurtowników i właścicieli sklepów z używaną odzieżą

 

Klient

VIVE Textile Recycling to polski producent odzieży używanej. Eksportuje posortowane ubrania do ponad 70 krajów na całym świecie, a z niedających się przetworzyć resztek tworzy ekologiczny kompozyt.

VIVE ma sieć swoich sklepów detalicznych w całej Polsce. Funkcjonuje jednak przede wszystkim jako hurtownia i daje możliwość zamówienia towaru przez właścicieli innych sklepów i hurtowni w sklepie online.  

Wyzwanie: informacja i konwersja

Pierwotnie kampania sprzedażowa Adwords kierowała do strony, gdzie były jedynie proste formularze do rejestracji i logowania w sklepie, bez żadnej informacji, jak działa platforma, co można na niej znaleźć i jakie kolejne kroki czekają na potencjalnego klienta. Tymczasem proces rejestracji B2B to dość długi i skomplikowany proces, a bez niego nie można „zajrzeć” do środka sklepu.

Dlatego z VIVE i agencją Adwords postanowiliśmy stworzyć stronę lądowania, która pomoże potencjalnym klientom. Lądując tu z kampanii dowiadują się, o co chodzi w ofercie i co ich czeka w kolejnych krokach. Dzięki temu chętniej rejestrują się i po przejściu procesu weryfikacji mogą zamawiać w sklepie.

 

Planowanie strategiczne

Ustaliliśmy z klientem najważniejsze wyróżniki oferty i komunikaty do klienta B2B na temat oferty i marki. Jednocześnie jak najprościej rozpisaliśmy wezwanie do działania w formie kolejnych kroków. Zebraliśmy też prawdziwe wątpliwości klientów i odpowiedzieliśmy na nie w formie pytań i odpowiedzi.

 

Koncepcja flow i makieta

Najpierw zaproponowałam VIVE układ sekcji, które:

1. na początek przedstawiają klientowi B2B konkretną i zrozumiałą ofertę oraz konkretne korzyści dla niego

2. prowadzą klienta za rękę – strona objaśnia szczegółowo proces tworzenia konta i zamawiania – w kilku punktach oraz na wideo

3. rozwiewają ewentualne obiekcje – zaufanie do firmy budują liczby i fakty (oraz obrazki z fabryki) a także życiowe pytania klientów i praktyczne odpowiedzi na nie

4. skłaniają do rejestracji – przycisk do rejestracji jest eksponowany cały czas podczas scrollowania strony

Makieta miała pomagać współtwórcom landingu po stronie VIVE w przygotowaniu optymalnych obrazków i tekstów. Wspólnie z graficzką na tej podstawie opracowaliśmy docelowy wygląd strony.

 

Rezultat

Landing page daje zainteresowanemu klientowi, który kliknął w reklamę Adwords pełną informację i zachęcą do rejestracji, czyli konwertuje na sprzedaż.

Dodatkowy benefit dla VIVE to możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na stronie, bo landing jest przygotowany w łatwym do obsługi programie Elementor.

Pierwsza wersja makiety przyszłego landing page:

makieta do landing page
Makieta pokazuje na "dużych klockach", bez warstwy wizualnej, co ma się znaleźć na stronie. Wskazówki pomagają stworzyć kontent - dobrać zdjęcia i opracować teksty.

Powstały landing page VIVE B2B

Wspólnie z klientem i graficzką wypracowujemy ostateczną stronę, która w najwazniejszych kwestiach opiera się na makiecie, choć w trakcie dopracowywania wprowadzamy zmiany do kolejności i zawartości sekcji.

Podobne realizacje