Newslettery to maile, które wysyłasz do odbiorców udzielających świadomej zgody na ich otrzymywanie. Zwykle tworzysz je i rozsyłasz hurtowo przy użyciu specjalnego narzędzia, czyli systemu mailingowego. Większość newsletterów wysyłasz regularnie . Zatem newsletter różni się od Twojej zwykłej biznesowej korespondencji, bo tego samego maila wysyłasz do większej grupy, a za tydzień lub miesiąc wysyłasz w ten sposób kolejny mail. Po co?
Newslettery są ważnym ogniwem długoterminowego content marketingu. W content marketingu kluczowe jest to, żeby treści były wartościowe dla Twojego odbiorcy i odpowiadały na jego problemy i aspiracje. Dzięki temu budujesz z nim relację i pole do współpracy.
Czym różni się newsletter od mailingu reklamowego?
Newsletter wady i zalety
Newsletter 4 zalety
1. Jesteś "Top OF Mind"
2. Budowanie osobistej relacji
3. Baza odbiorców na Twoich zasadach
Po prostu zbieraj swoją bazę, człowiek po człowieku, firma po firmie, adres po adresie. Zaczynaj od klientów. Potem idź szerzej w mediach społecznościowych czy przez stronę internetową i bloga firmowego. Dalej możesz też zaprzęgać płatne reklamy, byleby dobrze stargetowane.
4. Niewielki koszt kontaktu z odbiorcą i konwersje
Newslettery mają jeszcze wiele zalet, ale tutaj poprzestanę na tych czterech moim zdaniem najważniejszych.
Wada newslettera
Potrzebny jest czas
Potem regularnie tworzysz wartościowe, dobrze ułożone treści.
Do tego wszystkiego potrzebujesz sobie zarezerwować trochę czasu. Także, jeśli wspiera Cię ktoś z zespołu lub delegujesz to na zewnątrz.
Jednak ten wysiłek jest tak naprawdę konieczny w każdej formie marketingu i reklamy, tak w newsletterze, jak w poście na LinkedIn. Do wprawy dochodzisz metod prób i błędów.
Newsletter jak zacząć?
- do kogo chcesz go skierować?
- jaki jest Twój cel?
- co może faktycznie zainteresować grupę docelową?
- o czym będziesz pisać i w jakiej kolejności?
- co powinien zawierać newsletter, jakie historie, materiały dodatkowe, linki
- jaki będzie styl Twojego newslettera
- jak często i w jaki dzień będziesz wysyłać newsletter
- kto i jak może u Ciebie napisać newsletter (kto będzie nadawcą)